. اشک و لبخندهای یک خروج اجباری؛ فشارهای جدید دولت آمریکا بر شرکت‌های تجاری فعال در ایران تا خروج دو برند فرزند خوانده هم پیش رفت؛ "پایان کار سامسونگ و ال جی در ایران" دو برندی که از دید خیلی‌ها از برندهای ایرانی، ایرانیزه‌تر شده بودند، چه در بیلبوردهای شهری و چه تبلیغات صدا و سیما. این خبر با توییت سخنگوی وزارت خارجه و انتشار تصویری از جمع کردن تابلوهای سامسونگ، رسمیت پیدا کرد. اما این خبر قطعا اشک و لبخندهایی را با خود به همراه دارد. ◀️اشک: اشک این خبر برای آن جماعت عقده‌ی مارک و برند است که میزان شأنیت خود را با استفاده از برندها میزان می‌کنند. جماعتی که حال از امروز مجبورند با لطایف الحیل و پرداخت هزینه‌های چندبرابر، همان کالای قدیم را ابتیاع نمایند. همچنین اشک‌ریزان دیگر مربوط به سرمایه‌داران و واسطان و قاچاقچی‌های سازمانی این برندهای قدیمی است. برخلاف ادعای برخی، مغازه دارهای معمولی در این بین هیچ ضرری نمی‌کنند. چون بازار عرضه و تقاضا تناسبی معقول با هم دارد و به دلیل تقاضا باید عرضه به واسطه سیستم فروشگاهی شکل بگیرد، فقط برندها تفاوت می‌کند. ◀️ لبخند: چه گروه‌های شامل لبخند می‌شوند؟ چند هزار کارگر، کارخانه مستقیم و وابسته، سرمایه‌دارهایی که سرمایه خود را معطوف به تولید کالای ایرانی کرده‌اند و شبکه‌ی مشاغل وابسته مستقیم و غیر مستقیم این بازار بزرگ و پیوسته که باید ضرب کرد به خانواده‌های افراد شاغل در آن. در کل، این لبخندها نشان از هدیه‌ی بزرگ نوروزی ترامپ است به خانواده کارگران ایرانی. چیزی که بابت آن باید گفت و به اختاپوسان عزاداران هم تسلیت گفت. http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339