در گفت وگو تفصیلی با سیدعلیرضا آل داود، پژوهشگر فضای مجازی و مدرس بررسی شد: غرب علیه ایران از 88 تا 1400 در حال حاضر چون در یک جنگ شناختی، ادراکی از سمت دشمن قرار داریم نمی‌توانیم به رسانه‌ها فقط از یک بعد و به طور تک موضوعی نگاه کنیم. درحقیقت همگی به عنوان یک مجموعه که هم‌پوشانی دارند با یکدیگر، هجمه‌ای با قالب خودشان را طراحی می‌کنند. در دنیای رسانه‌ای شده اکنون ما رسانه‌هایی داریم که فرم، قالب و محتوای هر یک با دیگری متفاوت است. برای مثال شبکه ایران اینترنشنال، من وتو و بی‌بی سی فارسی، در صدر شبکه‌های ماهواره‌ای هستند که بر ضد ایران برنامه تولید می‌کنند اما همین شبکه‌ها اگر در توییتر، اینستاگرام وتلگرام فعالیت نداشته باشند ضریب کمتری از مخاطب را خواهند داشت. چون در عصر فعلی مردم بیشتر به فضای مجازی متصل هستند. تاریخ انتشار 30 خرداد 1400 https://kayhan.ir/fa/print/219861 http://eitaa.com/joinchat/2871525392Cb1b4e95339