مراحل و گروه‏هاى براندازى حکومت دینى‏ 1⃣👈طراحى اندیشه و گفتمان براندازى؛ گروه و جریانى که در حوزه گفتمان و اندیشه و مبانى دست بردند و مفاهیم و واژه‏ها را تحریف کردند و به‏عبارت‏دیگر براندازى را طراحى و تئوریزه کردند. زیارت عاشورا این گروه را این‏گونه معرفى مى‏کند: «لعن الله امة اسست اساس الظلم و الجور.» 1-1. بین بانیان ظلم و ظالمان، تفاوت وجود دارد؛ بنیان‏گذاران ظلم و جور، معماران براندازى هستند، اندیشه و فکر تغییر را تولید مى‏کنند، بستر فکرى و نگرشى را براى براندازى فراهم مى‏سازند. این‏ها با کسانى‏که عوامل اجرایى هستند، تفاوت دارند. 2-1. کسانى‏که گفتمان الهى را که پیامبر اعظم(ص) تجسم و تبلور آن بود، زیر سؤال بردند و ترویج گفتمان قریش را که تفاوت‏هاى ماهوى با گفتمان نبوى داشت، جایگزین و تئوریزه کردند؛ معماران انتقال قدرت و سرانجام تبدیل آن به گفتمان ضددینى اموى به‏شمار مى‏روند. 2⃣👈تغییر سطوح عالى مدیریتى؛ دومین مرحله و گروه تغییرطلب، کسانى هستند که به تغییر در سطوح اول مدیریتى و کنارزدن ارکان اصلى حرکت توحیدى دست مى‏زنند. در متن زیارت، این گروه این‏گونه معرفى شده‏اند: «و لعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التى رتبکم الله فیها.» پس از طراحى تولید و تئوریزه‏کردن اندیشه و گفتمان براندازى، نوبت به جابه‏جایى ارکان و عناصر اصلى حاکمیت دینى مى‏رسد. 1-2. مهم‏ترین مرحله براندازى همین مرحله است که هم از سوى جریان قدرت‏طلب با دسیسه‏ها و زیرکى‏هاى منافقانه انجام مى‏پذیرد و هم براى خواص و مردم که نگران تغییر مسیر حرکت انقلاب توحیدى هستند، حائز اهمیت است. 2-2. متأسفانه در اثر احساس تکلیف نکردن خواص و خیانت بسیارى از آنان و عدم توجه مردم، این مرحله به سهولت انجام پذیرفت. 3) برخورد فیزیکى و حذفى؛ مرحله سوم براندازى، برخورد فیزیکى با ارکان اصلى حکومت دینى است زیرا گروه و ارکان اصلى حاکمیت دینى بر اساس تکلیف خود، روى اصول و مبانى مقاومت مى‏کنند و در صدد صیانت از اصول و ارزش‏ها بر مى‏آیند. در این مرحله است که جریان قدرت‏طلب که به قدرت دست پیدا کرده، به برخورد و حذف فیزیکى دست مى‏زند. در متن زیارت، این مرحله و این گروه این‏گونه معرفى شده‏اند: «و لعن الله امة قتلتکم.» ادامه دارد 🍃🌹🍃 @fatemi222