فرقه های عجیب و جهان ماوراء
«پرمدعی ترین ، مدعی دروغین در تاریخ بشریت ، یمانی کذاب » دجال بصره « احمد اسماعیل (احمد الحسن) » مدع
«پرمدعی ترین ، مدعی دروغین در تاریخ بشریت ، یمانی کذاب » دجال بصره « احمد اسماعیل (احمد الحسن) » مدعی دروغینِ مهدویت 🔻 قسمت (سوم) 3️⃣ ♦️ حال سؤال این است، آیا این صفات – که هر شیعه ای آنها را از اوصاف امام زمانش می دانسته است چگونه برای غیر امام زمان به اثبات می رسد❓ 🔷 آیا صفتی برای امام عصر عجل الله تعالی فرجه باقی ماند که او برای خود ادعا نکرده باشد❓ ♦️ گویا تنها تفاوت او با پدرش امام زمان این است که فرزند بلافصل امام عسکری علیه السلام نیست، همین و بس. 🔻 یکی از ادعاهای احمد اسماعیل «امام بودن» است؛دو سؤال مهم در مقابل او و طرفداران او قرار دارد: 1️⃣ چگونه می توان او را امام جهانیان و فرستاده شده به سوی تمام آنان محسوب کرد در حالی که غیر از زبان عربی را نمی داند❓ 🔷 و می دانیم که بر اساس روایات متعدد لازم است امام به تمام زبانهای مردم جهان علم داشته باشد همانطور که ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین اینچنین بوده اند. 🔶 امام رضا علیه السلام فرمود: «خداوند کسی را که زبان مردم را نمی داند بر آنها حجت نمی کند.» (ر.ک: عیون اخبار الرضا، ج۲، ص ۲۲۸ و نیز کافی، ج ۱، ص ۵۰۹ و..) 🔷 این سؤال هنگامی جدی تر می شود که عدم فصاحت احمد اسماعیل را در زبان عربی و اغلاط اِعرابی آن را در همین زبان مادری او نیز مشاهده می نمائیم! (ر.ک: بررسی و رد اعاهای احمد اسماعیل، ص ۱۰۵) 2️⃣ چگونه او خود را امام دانسته و در عین حال مهدی اول بعد از امام عصر می شمارد – که شرح این ادعا گذشت – در حالی که طبق صریح برخی از روایات این دوازده مهدی صرفا از شیعیان هستند و امام نیستند❓ ♦️ امام صادق علیه السلام در توضیح روایت امیر المومنین در خصوص دوازده مهدی فرمودند: «ایشان فرموده اند «دوازده مهدی» و نفرموده اند «دوازده امام»، اینها گروهی از شیعیان ما هستند که مردم را به موالات ما و معرفت به حق دعوت می نمایند.» (کمال الدین، ج ۲، ص ۳۵۸) 🔷 چنانچه گذشت احمد الحسن، مدعی بزرگ عصر ما، خواب را یکی از معجزات خود می داند. در همین راستا ظاهرا برخی از پیروان او خوابهای پریشانی که به نحوی با وی مرتبط بوده است دیده اند. 🔶 صرف نظر از اینکه چنین تصرفاتی می تواند ریشه در قدرتهائی سحرگونه داشته باشد، باید توجه نمود که خواب افراد عادی در مسائل دینی حجت نیست و عمل به آن ممکن است منجر به انحراف گردد. 🔻 «عدم حجیت خواب» در روایت 🔷 در کافی شریف نقل شده است که امام صادق علیه السلام در خصوص برخی منحرفان، از راوی پرسیدند: «این جماعت ناصبی چه می گویند❓» 🔶 راوی پاسخ داد: «آنها می گویند شخصی به نام ابی بن کعب حکم اذان و رکوع و سجوشان را در خواب می بیند و برای آنها بیان می کند.» حضرت فرمود: «کَذَبُوا فَإِنَّ دِینَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعَزُّ مِنْ أَنْ‏ یُرَى‏ فِی‏ النَّوْمِ‏؛ این جماعت دروغ می گویند! دین خدا برتر از آن است که در خواب دیده شود.» (الکافی، ج۲، ص ۴۸۳) ♦️ باید از طرفداران احمد الحسن پرسید وقتی امام صادق علیه السلام در مسائل فرعی مانند رکوع و سجود خواب را مصدر ندانسته حجت نمی شمارند، چگونه است که ایشان در اثبات اصلی مانند امامت شخص نامبرده و سایر مدعیات عجیب او به خواب پناه می برند❓ 🔷 آیا نباید تاملی کرد و از خود پرسید: «به راستی کدام پیامبر یا امامی حقانیت خود را با خواب اثبات نموده است❓» 🔶 احمد اسماعیل همانطور که بر «خوابهای متعدد پیروانش» تاکید می کند، به برخی احادیث نیز برای ارزش مند ساختن این خوابها اشاره می نماید. 🔷 توضیح اینکه در برخی احادیث وارد شده که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «هر کس مرا در خوابش ببیند مرا در خواب دیده است زیرا شیطان نمی تواند به صورت من و به صورت هیچ یک از اوصیاء من ظاهر شود … به درستی که رویای صادقه جزئی از هفتاد جزء نبوت است» (ر.ک: کشف الغمه، ج ۲، ص ۳۳۰) ♦️ بر اساس این روایت او معتقد است: «بسیاری شخص امام معصوم را در خواب دیده اند که مرا تایید نموده است و شیطان طبق این احادیث نمی تواند به صورت امام معصوم ظاهر شود.» به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻