📌تکنیک های سطح راهبردی 👈 قسمت اول ✅دروغ بزرگ؛ یکی از شیوه های رایج درعملیات روانی استفاده از است. این روش اولین بار توسط گوبلز وزیرتبلیغات آلمان نازی مطرح شد. وی در مورد قدرت نفوذ دروغ معتقد است: «بزرگ ترین دروغ ها را صد بار باور می کنی »(بزی وکرکی ،1385:53) (هر دروغی که به قدر کافی بزرگ بوده و به طور مرتب تکرار شود، در نهایت به عنوان یک حقیقت مورد قبول واقع می شود ) اثبات خطابودن دروغ های بزرگی همچون «مردم آلمان از نژاد برترند ، توطئه یهودیها اروپا را تهدید می کند » و.... مشکل است حتی، این واقعیت که هیچ دلیلی بر توطئه یهودی ها وجود ندارد خود به عنوان دلیل دیگری بر هوشمندی یهودی ها مطرح می شود . ✅مارپیچ سکوت؛ پرفسور الیزابت نئول نیومن ، جامعه شناس آلمانی ، نظریه مارپیچ سکوت را طرح کرد. مارپیچ سکوت در پاسخگویی به سوال چگونگی شکل گیری افکارعمومی ، مسائل تاثیرمتقابل بین ارتباط جمعی ، ارتباطات فردی و درک شخصی از فکر خویشتن را در ارتباط با افکار عموی دیگران در جامعه بررسی می کند. ایده اساسی و پایه این مدل آن است که بیشتر افراد کوشش می کنند تا از داشتن نگرشها و باورهای منزوی دوری کند. نیومن با شناخت رابطه میان ادراک نظر اکثریت (انچه اکثریت می پندارند )و نظر اقلیت در‌ مورد موضوع های مختلف ، استدلال می کند کسانی که مصرف کننده برنامه های رسانه ای هستند و نظری خلاف اکثریت دارند ؛ از تنها ماندن در جامعه بیم دارند و ترجیح می دهند ساکت بمانند. به این ترتیب هرچند ممکن است این اشخاص از نظر تعداد ، اکثریت را تشکیل دهند ؛‌‌ سکوت آنها در نهایت نظر اقلیت را تقویت و به نوبه ی خود به سرکوبی بیشتر عقیده اقلیت منتهی و موجب پیدایش نوعی مارپیچ سکوت می شود. 🔻ادامه دارد... 🔴 به کانال بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43