🔴
چکمه ای بر بیخ گلویی
🔹پس از برجام آقای آخوندی (وزیر راه) به دنبال ظرفیتهای خارج کشور برای تأمین ناوگان ریلی بود؛ در حالی که در کشور هشت کارخانه واگنسازی داخلی با ظرفیت قوی وجود داشت و همگی تشنه تقاضا بودند، اما در پی بیتوجهی وزیر راه و شهرسازی، همه این واگنسازها دچار رکود و تعدیل نیروی کار شده بودند.
🔹عباس آخوندی به دنبال توافق با ایتالیاییها برای ساخت واگن، ساخت خطوط ریلی داخل کشور و تأمین مالی این امر بود و در اینباره تفاهماتی نیز امضا کرد اما هیچگاه به نتیجه نرسید. این نشان از وابستگی کامل وی به خارجیها داشت به طوری که حتی در حوزههایی نظیر تعمیر و نگهداری، مدیریت بخش ریلی شهری و حتی صدور گواهینامهها هم باید به خارجیها وابسته میشدیم.
🔹پس از فروردین ۱۳۹۵ بود که در جریان سفر ماتئو رنتزی، نخست وزیر وقت ایتالیا به تهران، چندین تفاهمنامه در زمینههای مختلف امضا شد تا سنگینی چکمه ی ایتالیا بر بیخ گلوی تولیدکنندگان داخلی حس شود.
🔹اما با خروج آمریکا از برجام تمام رشته های آقای آخوندی و همکارانش پنبه شد و ایتالیا به تعهداتش عمل نکرد و به ناچار کار تامین صنعت ریلی کشور به واگن سازی ها و شرکت های داخلی سپرده شد که آنها نیز به نحو احسن از عهده ی آن برآمدند و تا الان تمام نیاز کشور را در زمینه ی لوکوموتیو، واگن، ریل و غیره برآورده کرده اند و نشان دادند که اگر نگاه مسئولین به داخل مرزها باشد حتما به درونزایی میرسیم ولی افسوس ...
🌍🇮🇷
#کانال_گام_دوم_انقلاب ✌️
➡️
@gamedovomeenqelab
📣تلگرام ↙️
🔵
https://t.me/joinchat/SWvK519Zubnkgn5-
📣 ایتا ↙️
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3861577738C3c3b839fff