⭕️داستان آزادسازی قیمت خودرو رو نمیدونم چقدر جدیه، اما در بازار انحصاری قیمتگذاری را آزاد کنید،حماقت است.
مافیای خودروسازی مردم را قورت میدهد.
راهکار چیز دیگریست:
۱-استخراج قیمت واقعی خودرو توسط کارشناسان مستقل و فروش با حاشیه سود قابل قبول (مثلاً ۱۰ درصد) نسبت به قیمت بدست آمده
۲-اعطای مجوز تولید خودرو به هر کسی که میتواند تولید کند برای خروج از انحصار
۳-اخراج کردن قطعهسازان از هیئت مدیره خودروسازان و بالعکس که باعث بوجود آمدن رانت عظیمی شده
۴-شفافسازی کلیه صورتهای مالی خودروساز و کلیه شرکتهای تابعه
۵-تعدیل نیروهای اضافه و بررسی مجدد حقوقهای دریافتی
۶-لزوم فروش کلیه شرکتهای زیرمجموعه بیربط به خودروسازی. کار در حوزههایی مثل گردشگری و خرید و فروش سهام چه ربطی به ایران خودرو دارد؟-بررسی اعضای هیئت مدیرههای تو در توی شرکتهای خودروساز و شرکت های تابعه و بررسی حقوق، پاداش و مزایای دریافتی اینها و برخورد جدی با مفاسد احتمالی.
حقوقهای بالا و پاداشهای هنگفت نتیجهای جز هزینهسازی برای شرکتهای خودروساز ندارد. هزینههایی که باید از جیب مردم پرداخت گردد.-رسیدگی فوری به وضعیت بهرهوری نیروها و خط تولید و تلاش برای ارتقای بهرهوری
۹-حذف یا ادغام یا هر راهکار بهینه جایگزین برای شرکتهای متعدد و بعضاً دور از هم خودروسازان که هزینه ساخت خودرو را افزایش داده.
۱۰-توجه جدی به واحد تحقیق و توسعه و حرکت در راستای صادرات محور شدن محصولات
دو نکته پایانی:
- اگر راهکار دیگری به ذهنتان میرسد با نظرات خود این مطلب را تکمیل کنید.
👤سید مصطفی موسوی نژاد
👇این کانال را به دوستانتان معرفی کنید👇
🌍🇮🇷
#کانال_گام_دوم_انقلاب ✌️
➡️
@gamedovomeenqelab
📣تلگرام ↙️
🔵
https://t.me/joinchat/SWvK519Zubnkgn5-
📣 ایتا ↙️
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3861577738C3c3b839fff