📍 برای این همه صدای درمانده (بخش اول) ❇️ توی درگیری چاقو خورده بود، از گوشه امینی بیات با تعدادی از بچه‌ها رفته بود تا جلوی اراذل و اوباش را بگیرد که داشتند به شلوغی نبوت برای تسخیر بسیج می‌رسیدند. چند روزی که بیمارستان بود و حالا به خانه برگشته، با گوشی بازی بازی می‌کرد و توی اخبار اتفاقات را دنبال می‌کرد. ❇️ دیگر آدم سابق نبود، احساسی داشت در میانه بودن یا نبودن، گلایه از مسئولینی که برای عیادتش نیامدند و ناراحت از زخم زبان بعضی از آنها که آمدند. داشت پیام‌ها را می‌خواند که نظر چند فعال و کنشگر انقلابی را برایش باز کردم تا ببیند. ❇️ برآیند حرفشان یک چیز بود، جریان انقلابی تندرو در حال دوقطبی‌سازی است. نگاهی به هم کردیم، آفتاب غروب کرده بود و کم کم نزدیک نماز بود. زیر بغلش را گرفتم تا نمازی بخوانیم اما انگار نه رمقی از او بود و نه حالی از من! ❇️ اخم روی صورتش بود، پیش چشمم نگاهی آخته از غم و اندوه گره پشت گره بر پیشانی‌اش انداخت و با نگاهی گفت: بچه‌های انقلابی کجا توانستند دوقطبی بسازند؟ اصلا عرضه دوقطبی سازی دارند؟ اینا کی‌اند؟ ❇️ جواب دادم: این حرفا داره میان بعضی انقلابی‌ها می‌چرخد و می‌گویند چرخه خشونت را ما تولید می‌کنیم که محصول آن زخمی شدن امثال توست و تو محکوم این چرخه خشونت هستی نه مقصر آن! ❇️ سکوتی تحویلم داد و انگشت‌هایش را دانه دانه برایم باز می‌کرد و نهاد به نهاد می‌شمرد. با لبخند گفت: سکوت و انفعال اینها چطور چرخه خشونت ایجاد می‌کند و جامعه را به سمت دوقطبی‌سازی می‌برد؟ ❇️ گفتم مبنای جامعه شناسی خوانده‌ها گیدنز است، هر چند اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی دنیا را به سمت زیست دینی برد اما نگاهش به انقلابیون رویکرد تندروانه دارد. با این توصیفات بعضی دانشجویان جامعه‌شناسی ما، خدایش گیدنز است و قرآنش کتاب جامعه‌شناسی! ❇️ لبخندی تحویلم داد و پاسخ داد، فرقان و (قاتل شهید مطهری) را شریعتی ساخت، مجاهدین خلق تحت تاثیر بازرگان بودند (راهی که طی شده) و سعید عسگر (عامل ترور حجاریان) فعال ستادی میرحسین موسوی بود، این همه آشوب هم از شبکه‌سازی و لیدرهایش پیداست که از کجا شروع می‌شود و به کجا ختم می‌شود، حال ما چرخه‌ساز خشونتیم؟ من: 😔 او: 😶 پدرش: 😡 رفیق صمیمی هر دو که با ریش‌های بلندش زیر عینک به ما نگاه می‌کرد: 🐥 🔴کانال گام دوم انقلاب ✌ 🔴https://eitaa.com/joinchat/3861577738C3c3b839fff