#عراق
✏جریان شناسی شیعیان
قسمت اول
کسانی که اطلاعات اجمالی محدودی درباره مکاتب فکری شیعه داشته باشند می دانند که گرایش ها و کنش و واکنش های سیاسی افراد حقیقی و جریان های جمعی و احزاب شیعه مانند دیگر مکاتب فکری رایج در کشورها آبشخور از مبانی و شاخه های فکری موجود در مبانی شیعه است.
برای شناخت یک شخص یا یک مکتب، نیازی نیست تمام مواضع و کلمات و جملات وی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید بلکه اگر موفق به شناخت ایدئولوژی و مبانی وی شدید می توانید به راحتی او را مورد ارزیابی قرار دهید.
عمده ی عوامل تفاوت گرایش های سیاسی شیعیان شاید در تفاوت و اختلاف در دومبنای زیر شکل بگیرد
از یک زاویه خاص می توان گفت که در مبانی فکری شیعه دو موقف و موضع برای برخورد با جریان های ظالم و زورگوی دنیا شکل گرفته است.
اول مقابله ی با ظالم است ، یعنی مومنین در صورتی که استطاعت و توانایی لازم را برای مقابله با ظالم را داشته باشند بایست با آن مقابله کنند و با او به پیکار بپردازند.
دوم معایشة الظالم است، یعنی سعی کنیم به شکلی با ظالمین کنار بیاییم و منافع خود را حفظ کنیم و مردم و مومنین را به راحتی به کشتن ندهیم....
گرایش دوم متاسفانه به شدت در جریان های سیاسی نوظهورشیعه،شکل گرفته است و به واسطه ی شبکه های منسجم و به هم پیوسته غربی، عبری،عربی و حتی ترکیسم درمیان شیعیان در حال رواج و جریان است.
شیعیان کویت،عربستان،بحرین ترکیه و دیگر کشورها به شدت درحال گرایش و جذب به این مبنای غلط و بی ریشه ی معایشه الظالم هستند، چیزی شبیه شیعه ی بی خطر.
غرب جدیدا به طرفداری از شیعه ی بی خطر روی آورده است شیعه ی بدون استقلال، و بدون ظلم ستیزی، شیعه ای که قضیه ی کربلا را کج و وارونه بفهمد، شیعه ای که اولویت های اسلام را عوض و جابه جا ببیند قضیه ی فلسطین را حذف و شعار سر می دهد که اولویت شیعه آزادی بقیع است نه فلسطین.
غرب در حوزه ی تهاجم فرهنگی نیز به دنبال مکانیزم تغییر رفتار در بین شیعیان است، یعنی شهروندان با حفظ آداب و مناسک مذهب شیعه، اما به دنبال قیام، جهاد، ظلم ستیزی، شهادت، پیشرفت استقلالی و... نباشند.
بزرگ ترین شبکه ی فکری این مکتب باطل، جریان سیدصادق شیرازی است که به صورت هدفمند و دقیق در حال پی ریزی و عملیاتی کردن خواسته های غرب است، وسعت فعالیت های این جریان در کشورهای مختلف آن هم با دهها شبکه و رسانه، که فقط از یک کشور مستقل و با بودجه های زیاد امکان پذیر است شاهد مهمی بر حمایت های غرب از این جریان به حساب می آید.
به طور خلاصه، باید گفت گرایش ها و رفتارها از افکار و ایدئولوژی ها شکل می گیرند.
با این قاعده ای که عرض کردم می توان به راحتی خیلی از موضوعات رایج در بین احزاب شیعه را تحلیل کرد.
سال های سال بعد از تولد امام عصر ارواحنا فداه متاسفانه شیعه با این گرایش زندگی کرد و نشد یا نتوانستند که ظرفیت های طلایی شیعه را شکوفا کنند ، فرض کنید انقلاب اسلامی در سال پانصد قمری شکل می گرفت و ظرفیت های به فعلیت رسیده ی امروز ، در آن زمان شکوفا می شد ، وضعیت جهانی امروز به این شکل نبود و شیعه می بایست در قله های بالاتری می بود.
#غرب_آسیا
@gamedovomeenqelab