💣خبر واقعی ۶ برابر دیرتر از خبر جعلی به مخاطب می رسد‼ 🔺نتیجه پژوهش ۱۱ ساله موسسه تکنولوژی ماساچوست بر روی ۱۲۶ هزار فیک‌نیوز منتشر شده در توییتر نشان داده: 🔺اشتیاق مردم برای باز نشر فیک‌نیوز ۷۰ درصد بیشتر از اخبار واقعی است! 🔺هر خبر واقعی در حدود ۶ برابر دیرتر از هر فیک‌نیوز به دست ۱۵۰۰ نفر می‌رسد! 🔺به طور نسبی اخبار واقعی به ندرت توسط ۱۰۰۰ نفر به اشتراک گذاشته می‌شود، اما اشتراک گذاری محبوب‌ترین فیک‌نیوز بیش از ۱۰۰ هزار بار است! 🔺در مورد پخش فیک‌نیوز، آن چیزی که کمترین ارزش را در بین مردم دارد این است آیا خبری را که به اشتراک می‌گذارند حقیقت دارد و مستند است! 🔺آنچه برای مردم اهمیت دارد رد و بدل کردن اطلاعات جذابی است که دیده یا شنیده‌اند و حساسیتی در مورد حقیقت خبرها ندارند! ضرورت فراگرفتن #سواد_رسانه ای را دریابیم چراکه روزانه با خیل عظیمی از اخباری چه صدق وچه کذب در فضای مجازی مواجه میشوید که اهداف پنهان خبر صدق را باید شناخت چه رسد به اخبار کذب پس هر پیامی را ولو‌صدق است را سریعا #بازنشر_نکنیم! با کمال ارادت؛ ذبیح اله قاسمی.مدرس وآسیب شناس فضای مجازی @gamedovoom