معضل شبکههای اجتماعی که ایجاد اعتماد به نفس کاذب میکند
انتشار چنین محتواهایی به صورت مکرر باعث میشود دیگران تصور کنند فردی که چنین محتواهایی را به اشتراک میگذارد، دانشی در آن زمینه دارد و همین رویکرد نوعی اعتماد به نفس کاذب نیز برای خود فرد ایجاد میکند. هر چند در عمل وی اطلاعات خاصی ندارد.
«سوزان ام. برونیارچیک»، استاد بازاریابی و «آدریان وارد»، استادیار بازاریابی، در مدرسه کسب و کار مک کامبز UT میگوید این حالت به ویژه هنگام اشتراکگذاری برخی پستها با دوستان نزدیک صادق است.
برونیارچیک و فرانک ژنگ فارغ التحصیل دکترای بازاریابی مک کامبز، چندین مطالعه انجام داده اند. در مرحله اولیه، محققان به 98 دانشجوی مقطع کارشناسی مجموعهای از مقالات خبری آنلاین ارائه کردند و به آنها گفتند که میتوانند محتوا را همانطور که میخواهند، به اشتراک بگذارند.
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید