«‏ماجرای شوتی و اتاق بازرگانی!» از ۴۶هزار خودرو که تحت عنوان شوتی متوقف شدند، میانگین حدود ۱۰۰میلیون تومان و یا ۱۷۰۰دلار اموال کشف شده است که عموما کالاهای عادی بوده که تجارت آن آزاد است. اما چرا مدعیان بازار و تجارت آزاد معتقدند اگر یک خانواده با یک خودروی سواری تجارت کند شوتی است؟ جمع ارزش اموال مکشوفه از ۴۶هزار خودرو، به اندازه ارزش یک معامله اعضای اتاق بازرگانی نبوده و حتی به اندازه تخلفات یک پرونده گمرکی هم ارزش ندارد! اما کل دستگاه امنیتی ما بسیج شده است که چرا تجارت کالا انجام می‌دهند! ‏طبق قاعده وجود اتاق بازرگانی، هرگونه تجارتی خارج از انحصار اعضای اتاق بازرگانی «قاچاق» و آن افراد «قاچاقچی» و شبکه توزیع آن «شوتی» هستند و نیروهای مسلح کشور باید سالانه هزاران میلیارد و صدها شهید تقدیم کنند تا مبادا تجارت آنان و سود افسانه‌ای آنان به خطر بیافتد! ‏باید به خاطر اقلیت انحصارگر عضو اتاق بازرگانی، مرزها را بست و مرزنشینان را خانه‌نشین کرد و با ایجاد وضعیت فوق امنیتی مانع ایجاد زیرساخت شد تا مبادا مردم محلی امکان تجارت خارجی داشته و اگر هم میخواهند کسب درآمد کنند باید اموال را بر دوش کشیده ‏و از مسیر صعب‌العبور کوهستانی بروند تا مبادا رقیبی برای تجارت اعضای اتاق بازرگانی باشند و انحصار آنان بشکند! ‏یکی از ابعاد مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، آزادسازی و مردمی‌سازی تجارت است که در حال حاضر ممنوع است. کسانی که دائما از آزادسازی(گران‌سازی) قیمت‌ها می‌گویند، می‌خواهند حواس را از آزادسازی تولید و تجارت به نفع مردم پرت کنند. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷