کودکان سردرگم فضای مجازی
▪️آیا تلویزیون به یاریِ کلاس اولش میرود؟
چهرههای حوزه کودک در تلویزیون اعتقاد دارند:
🔹«رضا پورحسین» از مدیران قدیمی تلویزیون: وقتی برندها حفظ نمیشود یعنی قهرمان حفظ نمیشود یعنی کودک با کسی و چیزی همانندسازی نمیکند. به همین دلیل هرگونه رها کردن برندها و قهرمانها ظلمی است که به کودکان روا میشود.
🔹آزاده آلایوب: کودک الان در تلویزیون خیلی غریب است. یعنی از نیازمندیهایشان خبر نداریم و آنها را نمیشناسیم و برایشان برنامه و سریال میسازیم. این است که برنامهها عمدتاً تأثیرگذار نیستند و سر زبانها نمیافتند.
🔹ملیکا زارعی: هر نسلی به نسبت نسل قبل دیجیتالیتر است و از همین رو باید سیاستگذاری جدیتری روی تخیّل بچهها داشته باشیم.