بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ به شبهات ربیع الاول آنها به همراه گروهی به خانه علی علیه السلام حمله بردند ..ودر این گیر ودار شمشیر علی علیه السلام را شکستند!!!!!! به دو دلیل این خبر صحت ندارد : الف: پیامبر اکرم (ص) به آن حضرت وصیت فرموده بود که صبر کند ..(بحارالانوار 23/527-528)- (مناقب ابن شهر آشوب 3/336) ششمیرکشیدن مخالف آن وصیت بود.. ب: شجاعتهای آن حضرت در جنگها با اینکه آن حضرت شمشیر کشیده باشد و هیچ کس کشته نشده باشد ، تعارض دارد... وآن کس که شمشیر کشید در خانه و شمشیرش را شکستند زبیر بود که در خانه علی (ع) برای بیعت با علی علیه السلام تحصن کرده بود. مهاجران جرأت و جسارت ورود به خانه علی را پیدا کردند ووارد آنجا شدند (تاریخ یعقوبی 2/105) عمر به خانه علی علیه السلام روی آورد در حالی که طلحه وزبیر و گروهی از مهاجران در آنجا تحصن کرده بودند .. زبیر (پسر عمه علی علیه السلام) با شمشیر کشیده به مقابله او شتافت ولی پایش لغزید و شمشیر از دستش بر زمین افتاد پس مهاجمان او را دستگیر کردند. (طبری 2/443- 444-446/- شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید 2/122- 132-134-58-6/2)کنزالعمال(3/ 128) شبهه دوم : ده روز پس از وفات پیامبر (ص) آنگاه که فاطمه همۀ شهود و دلایل خود را در مطالبه حقش ارائه کرد و ابوبکر از پذیرش آنها خودداری نمود وچیزی از ماترک رسول خدا(ص) و بخشش او را به وی باز نگرداند (فدک) و آن بانو تصمیم گرفت که موضوع را در برابر همۀ مسلمانان مطرح کند و اصحاب و یاران پدرش را به یاری طلبد .(شرح ابن ابی الحدید 4/97) شاهد دوم: اینکه فاطمه (س) پس از غصب فدک که ده روز بعد از رحلت پیامبر رخ داد به مسجد رفت خطبه ای خواند (خطبه فدکیه) ....یوسف غروی پژوهشگر تاریخ اسلام و تشیع هجوم بر اساس شواهدی معتقد است که زمان هجوم به خانه فاطمه سلام الله علیها بلافاصله پس از واقعه سقیفه و بیعت با ابوبکر نبوده بلکه حدود 50 روز یا بیشتر پس از رحلت پیامبر رخ داده است .(یوسف غروی تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا( ص 9-14) نتیجه گرفته می شود که ماجرای هجوم قبل از زمان خطبه فاطمه سلام الله علیها رخ نداده است ، زیرا فاطمه با وجود آسیبهایی که در اثر هجوم دیده بود نمی توانست آن گونه راه برود (همان) چون فاطمه به هنگام حرکت برای احتجاج و گرفتن فدک از دست غاصب آنچنان حرکت می کردند که پوشش بلند ایشان زیر پا می رفت ...راه رفتن ایشان شبیه راه رفتن پدر گرامیشان بود(نطأ ذیولهاناتحرم مشیتها مشیه رسول الله (ص) {خطبه فدکیه} شاهد سوم : پس از ماجرای سقیفه و مصادره فدک ؛ امام علی علیه السلام به همراه فاطمه (س) و حسنین علیهم السلام - شب هنگام به در خانه مهاجران و انصار رفتند تا از آنان برای پس گرفتن حق خویش یاری طلبند ، در صورتی که ماجرای هجوم پیش از این تاریخ رخ داده باشد فاطمه با وجود آسیبها توان همراهی با آنان را نداشت (یوسف غروی تاریخ هجوم بخانه حضرت زهرا (س) – آینه پژوهش شماره 37 –پاییز 1379) شاهد چهارم: شاهد این جریان فردی بنام بریده بن خضیب اسلمی که همراه سپاه اسامه به سوی موته رفته بود پس از بازگشت به مدینه و خبر دار شدن از ماجرای سقیفه همراه عده ای از افراد قبیله خود به طرفداری از امام علی علیه السلام پرداختند و گفتند تاعلی بیعت نکند ما بیعت نمی کنیم (همان) پس از این ماجرا بود که خلیفه و اطرافیانش به فکر بیعت گرفتن از امام علی علیه السلام افتادند و به گفته یوسف غروی با توجه به زمان رفت و برگشت سپاه و حوادث قبل و بعد از آن ماجرای هجوم حدود 50 روز پس از رحلت پیامبر رخ داده است . پاسخ به شبهه دیگر: شبهه دیگر که امروز مطرح است که خانه های زمان پیامبر (ص)دَر نداشت که عمر در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را آتش بزند --- این صحیح نیست با توجه به آنچه از کتب معتبر مکتب خلفا نقل شده و بنا به اعتراف خود خلفا از جمله ابوبکر و عمر ، آنها در خانه زهرا را آتش زدند و به زور وارد آن شدند ....ابوبکر در بستر مرگ گفت : فاما الثلاث اللتی وَدِدتُ أنّی ترکتُهُنّ فوددتُ أنی لم اکشف بیت فاطمه عن شیء و ان کانوا قد غلّقُدهُ علیّ الحرب (طبری 4/52- مردج الذهب مسعودی 1/414- کنزالعمال 3/135- امامة و السیاسة 1/18) من بر هیچ چیز دنیا متأثر و اندوهناک نیستم مگر به سه کارکه کردم و ایکاش که آن کار را نمی کردم – ایکاش هرگز در خانه فاطمه را نگشوده بودم –گرچه برای جمگ و ستیز یا من آن را بسته بودند. در کتاب سلیم بن قیس اثبات الوصیه و تفسیر عیاشی از منابع نخستین شیعه آمده است در این واقعه که به شکستن و آتش زدن در خانه انجامید جنین فاطمه (محسن )سقط شد. وپس از مدتی فاطمه به شهادت رسید.به گفته محمد هادی یوسفی غروی پژوهشگر تاریخ اسلام این واقعه حدود 50 روز پس از رحلت پیامبر رخ داده است . شاهد دیگر: عمر بن خطاب به فرمان ابوبکر بخانه فاطمه آمد تا علی و همراهانش را برای بیعت ببرد وقتی او با خودداری اهالی خانه روبه رو