« یادداشت نماز جمعه ۱۴۰۲.۶.۳۱» √ در تفسیر امام عسکری علیه السلام در ذیل این آیه آمده است « قولوا للناس حسنا.. » قولو للناس کلهم حسنا مومنهم و مخالفهم یعنی چه مومن و پیرو خاص اهل بیت علیهم‌السلام باشند چه خیر با آنان خوش رفتار و خوش سخن باشید . چون مومن که مستحق این رفتار است.و با غیر مومن حق مدارات است تا جذب ایمان شود یا لااقل از شرش محفوظ بمانی . √ با تسلیت شهادت امام عسکری علیه السلام باید بگوییم امام ع به تمدن اسلامی فکر می کند که می فرمود : صَلُّوا فى عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْکُمْ إِذا وَرَعَ فى دینِهِ وَ صَدَقَ فى حَدیثِهِ وَ أَدَّى الاَْمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قیلَ: هذا شیعِىٌ فَیَسُرُّنى ذلِکَ ..» مایه جلب خیر و دفع شر از اهل بیت علیهم‌السلام باشید . √ امام عسکری فرمود من غریب ترینم چون عده ای از مدعیان در امامت من و روش اعمال آن شک کردند ؛« امامت ایشان دچار تردید شدند تا آنجا که امام (ع) فرمود: «مَا مُنِیَ أَحدٌ مِنْ آبَائِی بِمِثْلِ ما منِیتُ بِهِ مِنْ شَکِّ هَذِهِ الْعِصَابَةِ فِیَّ فَإِنْ کَانَ هَذَا الْأَمْرُ أَمْراً اعْتَقَدْتُمُوهُ وَ دِنْتُمْ بِهِ إِلَی وَقْتٍ ثُمَّ یَنْقَطِعُ فَلِلشَّکِّ مَوْضِعٌ وَ إِنْ کَانَ مُتَّصِلًا مَا اتَّصَلَتْ أُمُورُ اللَّهِ فَمَا مَعْنَی هَذَا الشَّک؛» √ عده ای مبلغی فرستادند برای امام فرستادند بعد پرسیدند آن را چگونه هزیه کردی ؟! امام ع می گوید اگر امر امامت را پیوسته می دانید و به آن اعتقاد مقطعی ندارید این سوال که ناشی از بی اعتمادی است چرا طرح می کنید ؟! شیعه ای که به امامش اعتماد ندارد چگونه می تواند مدعی یاری او باشد . √ امام باقر علیه السلام فرمود :««إِذَا غَضِبَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَلَی خَلْقِهِ نَحَّانَا عَنْ جِوَارِهِمْ» یعنی چون خدا تبارک و تعالی بر خلقش خشم کند ما را از جوارشان دور کند.. مردم کاری کردند که از محضر امام محروم شدند . و این گونه بود که بعد از آن و در زمان امام عصر عجل الله تعالی فرجه ارتباط مستقیم با معصوم علیه السلام قطع شد . √ امام فرمود :«مثله في هذه الأمة مثل الخضر عليه السلام، ومثله مثل ذي القرنين، والله ليغيبن غيبة لا ينجو فيها من الهلكة إلا من ثبته الله عز وجل على القول بإمامته و وفقه [فيها] للدعاء بتعجيل فرجه. ».دو گروه نجات می یابند معتقدین به امام و غیبت او و دعاکنندگان برای تعجیل فرج .باید با اعمال و رفتار خود زمینه ظهور را فراهم کنیم . √ امام عسکری فرمود : « فَإِنَّ اَلرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى اَلْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ اَلنَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ اِتَّقُوا اَللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لاَ تَكُونُوا شَيْناً جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ اِدْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ ..» یک مصداق امانت داری مراقبت از زیردستان است که خطا نکنند از موقعیت خود و مسوولان سوء استفاده مالی و اعتباری نکنند مسوولان توان کنترل و نظارت بر مجموعه خود و مراقبت بر سیر درست امور و مسوولیت های محوله نداشته باشد نباید در جایگاهش بماند . √ هفته دفاع مقدس هفته تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت است .امام علی ع فرمود «« آلا لایحمل هذا العلم الا أهل البصر و الصبر و الطاعة .جهاد در راخ خدا لایق آنانی است که بصیرت صبر و اطاعت از حق دارند کسی که متصف به این اوصاف است برای ماموریت خود پایان قائل نیست . عالم به مواضع حق در این مسیر پایا و پویاست . در کتاب الغارات داریم به ندای امام علی علیه السلام پاسخ مثبت نمی دادند گرما و سرما را بهانه می کردند فصل کشت و برداشت را برای نرفتن به جهاد عذر می آوردند اما ملت ایران ، سربازان روح الله و پیروان آخر الزمانی اهل بیت از امتثال امر جهاد روسفید و پیروز و سربلند خارج شدند . √ عده ای با دیدن شخصیت هایی چون طلحه و زبیر و عایشه در مقابل علی ع متحیر شدند حضرت فرمود : اعرف الحق تعرف اهله و اعرف الباطل تعرف اهله .باید حق و باطل را بشناسی تا اخلش را درک کنی حق و باطل ملاک دارد و اشخاص باید به آن عرضه شوند . √ کسانی که در پی بهانه جویی های معاویه برای مثلا خون خواهی عثمان علیه امام علی ع دویدند چقدر ساده فریب خوردند ! √ رهبری فتنه ۸۸ را خط قرمز نظام خواندند ولی عده ای تا آخر بر آن پافشردند و جالب آن که در دوران هایی مناصب و مسوولیت هایی کلیدی هم گرفتند ! این ها به رغم ادعا و تظاهر به خط امام جایگاه ولایت فقیه را آنگونه که امام خمینی ره ،عین ولایت خدا و رسول می خواند نمی دانند ! √ دشمنان از همان اول پس از توافق هسته ای در پی تحمیل برجام های مختلف موشکی ، نفوذ منطقه ای ، پهبادی حقوق بشری و اخیرا موضوع اوکراین بودند و هستند . √ دشمنان به طرز عجی