درباره کمپین صادق بوقی
👈یکم. چرا ضدانقلاب درس نمی گیرد؟ این سطح از بلاهت در دشمن این خاک جالب است. سالها فکر می کردند هر کس در این مملکت روسریاش عقب است مقابل نظام قرار دارد. بارها و بارها نیز چوب این خوش خیالیشان رو خوردند تا اینکه اغتشاشات سال گذشته رسما با جماعتی مواجه شدند که حجاب نداشتند و اما تقلای دشمن را به تمسخر گرفتند و بلکه مقابل آن صف بستند.
این روزها نیز کمپین صادق بوقی راه افتاده است و ضدانقلاب همچنان فکر می کند این شادی مردمی نافرمانی مدنی و تقابل با جمهوری اسلامی است. عجب حماقتی.
این کمپین شادی برای بخشی از همین مردم است. همان مردمی که هویتشان دشمنی با دشمن این خاک است. هم اهل معنویت و مقاومتاند و هم شاد در دل سختیها.
👈دوم. صادق بوقی ناخواسته پروژه زامبیهای فرهنگی در ساخت موسیقی را ناک اوت کرد. ساسی مانکن که رسما نشان موسیقی دشمن است این روزها با همه پروژه تبلیغاتی و بخط کردن رسانههای دشمن بهحاشیه رفته است. علت نیز روشن است.
صادق بوقی ولو با شادی محلیاش برآمده از بخشی از فرهنگ اقوام با لهجه محلی و شادی از نوع هویت ایرانی است و اما ساسی مانکن نماد موسیقی مبتذل آنهم با ماموریت دشمن فرهنگی است. ایندو در یک زمان مشخص مقابل هم قرار گرفتند و در این دوئل اجتماعی دومی بیحیثیت شد.
👈سوم. سلیقه یکی مثل من، سبک شادی صادق بوقی نیست. اما این سبک شادی جزئی از فرهنگ ماست. جزئی از جامعه ماست. همین مردم.
این مردم هم سلام فرمانده می خوانند و هم به سبک پیرمرد رشتی شادی می کنند. این مردم جمع ایندو هستند. برخی قدرت جمع بستن ایندو را ندارند و ناچار برچسب جامعه متضاد بر این مردم می زنند. اینهم خطاست و ناشی از خطای برداشت در نظام اولویتهای ارزشی و هنجاری است.
اگر می خواهیم جامعهای را تحلیل کنیم باید مجموعه ارزشها و هنجارهای جامعه را فهرست و اما سهم هرکدام را با وزنکشی محاسبه کرد و برآیند گرفت؛ نه اینکه همه را همسطح قرار داد و جمع جبری زد. وزن و ضریب مقاومت و معنویت و عدالت خواهی و ظلم ستیزی و آزادی خواهی واقعی این مردم قابل مقایسه با دیگر خصائص آنهاست؟
این خطای تحلیل بسیار کلیدی است که خیلیها ولو دلسوزان کشور را به اشتباه می اندازد و نمی توانند مردم را درست تحلیل کنند.
👈چهارم. برخی مسئولین ما در مواجهه با مسائل اجتماعی خواسته یا ناخواسته هیزم آتش می شوند.
برخی تصمیمات خلق الساعته و یا بدون تخمین رسانهای هزینهساز برای کلیت ساختار حاکمیت است. یک نمونهاش برخورد با همین پیرمرد رشتی است. واقعا چقدر این مساله اهمیت داشت که اینطور مقدمه ضریب دادن بدان می شویم؟ یک نمونه اخیر دیگر جلوگیری از برگزاری کنسرت قربانی در اصفهان است.
این تصمیمها ممکن است در سطح یک مدیر محلی و با شتابزدگی اتخاذ شود اما هزینه آن فراتر از تصمیم یک مدیر است و کل جامعه و حاکمیت را درگیر می کند. کاش بیشتر تدبیر کنیم.
#ققنوس_آتشین
🔹️ما را در کانال همفکری، همافزایی فراایلی دنبال کنید:
https://chat.whatsapp.com/LbaojCPjBYF9st8DrhDOpT
🔹️ما را در کانال ققنوس آتشین دنبال کنید:
https://eitaa.com/diba_313
🌐ما را در کانال فتح قلّهها بسوی ظهور دنبال کنید:
https://eitaa.com/joinchat/3085828622Cf9e4c6ea03
─┅═ঊঈ☘️🌼🍀 ঊঈ═┅─