یکی از چالش‌های مهم معلم قرآن، غلط خواندن شاگردان است. معلمان حرفه‌ای این موقعیت را فرصتی مناسب برای رشد و ایجاد انگیزه برای حرکت می‌دانند. رعایت برخی نکات بسیار مؤثر است. از جمله اینکه: 🔹از تحقیر، توبیخ، رو ترش کردن و هر گونه رفتاری که حس بد میده به شاگرد پرهیز کنید. 🔹به اندازه‌ای که شاگرد درست خوانده مورد تقدیر قرار می‌گیرد و برای اصلاح اشکالات یاری می‌شود. مثلا شاگردی یک کلمه ۵ حرفی را خوانده و یک غلط اعرابی دارد. این شاگرد در شناخت ۵ حرف موفق بوده، در خواندن ۴ حرف با ترکیب صداها و علائم موفق بوده و تنها یک اعراب را به درستی تشخیص نداده یا نخوانده است. پس اگر بخواهیم به او امتیاز دهیم شناخت ۵ حرف دارای ۵ امتیاز است و شناخت و قرائت صحیح ۵ حرکت، ۵ امتیاز و مجموعا ۱۰ امتیاز دارد. شاگرد ما ۹ امتیاز مثبت گرفته و یک امتیاز منفی. نحوه تعامل ما باید مواجهه با یک فرد موفقی باشد که ۹ بر یک موفق شده است. مثلا بگوییم: آفرین عالی بود. یک بار دیگه تکرار کن. و اگر در بار دوم درست خواند، مجدد مورد تشویق قرار می‌گیرد. مثلا: آفرین. اگر مجدد اشکال را تکرار کرد، خودمان کلمه را درست بگوییم و از او بخواهیم‌تکرار کند و در نهایت مورد اکرام و تقدیر قرار گیرد. حافظ چه زیبا فرمود: کمال سر محبت ببین نه نقص گناه که هر که بی‌هنر افتد نظر به عیب کند ✍ @aqquran لینک اختصاصی https://eitaa.com/aqquran/500 ╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮ https://eitaa.com/hafezun ╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯