️حقیقت واصل
👈👈👈 شاید از کسانی است که از اطراف نجف هست ومن گاهی مهمان آنها می‌شدم بهمین خاطر نسبت به او شناخت دار
بسم الله الرحمن الرحیم جلسه ششم و (هفتم) مهدویت توسط استادمحترم خانم علیزاده: در صوت قبلی درباره یکی از صفات امام(عج) که وصف طبیب دوّار بودن امام بود٬بحث شد.کسی که به این صفت نسبت به امام خویش اعتقاد داشته باشد و بداند که ایشان تمام دردها را درمان می‌کند٬چنین فردی اگر بیماری هم ببیند بیش و پیش از هر کس به دستگیری امام(ع)دل می‌بندد و به سراغ افراد دیگری نمی‌رود در اینصورت هرچند به اسباب و علل عادی و طبیعی نیز تمسک بجوید اما قلبا از امام درمان خویش را می‌طلبد لذا به آن اسباب مستقل از عنایات امام عصر(عج) دل نمی‌بندد و این همان شکر قلبی نعمت است اما بالعکس کسانی نیز هستندکه معرفت غیابی و حضوری وشهودی به این وصف امام (طبیب دوّار بودن) پیدا می‌کنند اما باز تسلیم این نوع وصف امام نمی‌شوندیا اینکه اصلا چنین وصفی برای امام لحاظ نمی‌کنند٬چنین کسانی در واقع کفران نعمت می‌کنندهم کفران نعمت به نام امام عصر(عج) و هم کفران نعمت طبابت امام(عج)را می‌کنند. ❗️مرتبه بالاتر طبابت امام٬طبابت روحی انسانهاست.(همانطور که در ماجرای شیخ حسین آل رحیم نیز به طبابت جسمی اشاره گردید.) ❗️تربیت روح نسبت به تربیت جسم سطح بالاتری دارد و سلامت جسم نیز زمانی ارزش پیدا می‌کند که از آن در جهت بندگی خداوند استفاده شوددر غیر اینصورت بهبود یافتن وشفا پیدا کردن بی‌معنا خواهد بود و اثر وفایده ای نخواهد داشت و نعمت نخواهد بود. ❗️روح انسان و بیماری های روحی اگر شفا پیدا کنند٬به تبع آن بیماری های جسمی نیز درست شده و خوب می‌شوند.البته دید ما هم نسبت به بیماری ها متفاوت است مثلا وقتی کسی سرطان داشته باشد خیلی نگران و ناراحت می‌شویم تا به کسی که دچار انحرافات ومشکلات عقیدتی شده باشد درحالی‌که بیماری های روحی به مراتب خطرناک‌تر است و هلاکت واقعی انسان را دارد.وقتی می‌بینیم که امام عصر(عج) همواره گمراهان را هدایت کرده و آنها را در مسیر درست و صحیح دینداری و خداشناسی قرار داده است٬باید پیش از شفا یافتن یک بیماری جسمی مثل سرطان برای ما اهمیت پیدا کند٬باید بیش از درمان بیماری های جسمی٬معرفت ما نسبت به امام عصر(عج) بیشتر شود اما متاسفانه شفای جسم را نوعا مهمتر از نجات روح فرد از بیماری های روحی نظیر انحرافات عقیدتی٬غرور وبخل و.‌‌... می‌دانند. 🔆اگر بخواهیم بخاطر طبابت روحی امام عصر(عج)شکرگذار باشیم٬ باید شکر قلبی به جا بیاوریم یعنی اهمیت طبابت روح را برای امام بپذیریم و به این صفت امام معتقد باشیم که امام چنین وصفی(طبیب دوّار بودن)دارد. ✳️یکی‌دیگر از اوصاف امام عصر(عج)٬داشتن علم مصبوب است. همه ما می‌دانیم که بدترین مرض روحی٬جهل است و جهل باعث می‌شود انسان دچار غفلت و حیرت شود ‌و در نهایت گمراه شود. اما شفای این درد(جهل)چیست؟شفای چنین دردی٬علم است که به دست امام عصر(عج)می‌باشد. هرکس که بخواهد عالم شود باید به سراغ امام برود چرا که تنها ایشان منبع هلم هستند.درزیارت آل یس نیز درمورد ولی عصربا عنوان العلم المصبوب(یعنی علم سرازیر شده)اشاره گردیده است. *به کاربردن تعبیر علم به جای عالم نشانگر مبالغه است.امام(ع) علم مجسم هستند یعنی هرکس که تشنه علم باشد باید سراغ امام عصر(عج)برود چون امام رضا(ع)در روایتی می‌فرماید:«الإمام الماء العَذْب علی الظماء و الدال علی الهدی و المنجی من الرّدی»؛(امام آب گوارایی برای تشنگی و رهبر به حق و نجات بخش از نابودی است.) امام آب شیرین در حال تشنگی و برای شخص تشنه است.همانطور که آب مایه حیات بوده و حیات مادی ومعنوی انسان به آن بستگی دارد امام نیز همینطور مثل آب بوده و حیات مادی و معنوی انسانها به امام و وجود امام بستگی دارد. اللهم عجل لولیک الفرج