س) اگر کارمندی هر ماه در حدود سی يا چهل ساعت در اداره اضافه کاری نمايد، آيا جايز است مسئول اداره برای تشويق کارمندان ساعات اضافه کاری آنان را دوبرابر حساب کند، مثلاً هر ماه برای آنان صد و بيست ساعت محاسبه کند؟ و در صورتی که اشکال داشته باشد، اجرتی که برای اضافه کاری‏ های قبلی گرفته شده چه حکمی دارد؟ ج) نوشتن گزارش های غيرواقعی و دريافت پول در برابر ساعات اضافه‏ ای که کاری در آنها انجام نشده جايز نيست و واجب است پول های اضافه‏ ای که کارمند مستحق دريافت آنها نبوده، بازگردانده شود، ولی اگر قانونی وجود داشته باشد که به مسئول اداره اجازه دهد تا ساعات اضافه کاری کارمندی را که اضافه کاری انجام داده، دو برابر نمايد جايز است اين کار را انجام دهد و در اين صورت دريافت اجرت توسط کارمند طبق گزارشی که مسئول اداره از ساعات اضافه کاری او نوشته، جايز است. 🌸🌴🌸 @hagigei