سلام علی آل یس: اما روايات دسته دوم كه افراد مجذومي كه در بدو تولد سالم بوده اند نشانه ی این هست که اینها حلال زاده هستند و در صورت مومن بودن و دوستدار اهل بيت عليهم السلام باشند اينها مي توانند امام جماعت باشند و شهادت اينها قبول هست و اهل بيت عليهم السلام با اينها هم غذا شده اند . سَأَلَ عَنِ اَلْأَبْرَصِ وَ اَلْمَجْذُومِ وَ صَاحِبِ اَلْفَالِجِ هَلْ يَجُوزُ شَهَادَتُهُمْ فَقَدْ رُوِيَ لَنَا أَنَّهُمْ لاَ يَؤُمُّونَ اَلْأَصِحَّاءَ فَأَجَابَ إِنْ كَانَ مَا بِهِمْ حَدَثاً جَازَتْ شَهَادَتُهُمْ چون داشتن عدالت برای امام جماعت و شهادت در دادگاه لازم هست . و کسی که شهادتش جایز هست ، می تواند امام جماعت هم باشد . وَ عَنْهُ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ أَبِي اَلْعَلاَءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ اَلْمَجْذُومِ وَ اَلْأَبْرَصِ مِنَّا أَ يَؤُمُّ اَلْمُسْلِمِينَ قَالَ نَعَمْ وَ هَلْ يَبْتَلِي اَللَّهُ بِهَذَا إِلاَّ اَلْمُؤْمِنَ وَ هَلْ كُتِبَ اَلْبَلاَءُ إِلاَّ عَلَى اَلْمُؤْمِنِينَ . عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَرَّ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ عَلَى اَلْمُجَذَّمِينَ وَ هُوَ رَاكِبٌ حِمَارَهُ وَ هُمْ يَتَغَدَّوْنَ فَدَعَوْهُ إِلَى اَلْغَدَاءِ فَقَالَ أَمَا إِنِّي لَوْ لاَ أَنِّي صَائِمٌ لَفَعَلْتُ فَلَمَّا صَارَ إِلَى مَنْزِلِهِ أَمَرَ بِطَعَامٍ فَصُنِعَ وَ أَمَرَ أَنْ يَتَنَوَّقُوا فِيهِ ثُمَّ دَعَاهُمْ فَتَغَدَّوْا عِنْدَهُ وَ تَغَدَّى مَعَهُمْ . غذایی که با دست جزامی ها آماده شده ، حتما با دست آنها ارتباط داشته ، با این حال حضرت می فرمایند : اگر روزه نبودم حتما با شما غذا می خوردم . و بعد هم آنها را به منزل خود آوردند و با آنان سر یک سفره غذا خوردند . از این روایت فهمیده می شود که در فر من المجذوم جذام خصوصیتی ندارد بلکه علامتی هست برای شناخت دشمنان اهل بیت علیهم السلام . ان هم کسانی که در هنگام ولادت جذام داشته اند