کودکان کار مجازی
پدیده نوظهور کودکان کار در فضای مجازی یکی از این آسیب هاست که شاید برای بسیاری از خانواده ها واژه ای ناآشنا و غریب باشد، اما ندانسته در این دام باشند. کودکانی که دیگر در کنار خیابان ها گرسنه و محتاج نیستند و برعکس با ظاهری زیبا و جذاب برای خانواده های خود کسب درآمد می کنند.
سوء استفاده و تجاوز به کودک همیشه جنسی نیست، کودکانی که تبدیل به یک بیلبورد تبلیغاتی شده و از جذابیت و شیرین زبانی های آنها هزاران لایک و فالوور نصیب خانواده هایشان می شود نیز در معرض تجاوز و سو استفاده روانی و عاطفی و هیجانی خانواده های خود هستند.
بر اساس نظر متخصصان این کودکان کاری را انجام می دهند که به صورت ذاتی آن را دوست ندارند و از دوران کودکی خود لذت نمی برند و تمام لحظات زندگی خصوصی آنها در معرض دید همگان قراردارد و به دلیل دور بودن از فضای کودکی خود نیازهای آنان سرکوب و حتی مغفول می ماند و با یک جهش ناخواسته به دنیای بزرگسالی وارد و در آینده دچار اختلال شخصیتی جدی می شوند. همچنین این کودکان به دلیل اینکه مرکز توجه افکار عمومی و خانواده خود هستند دچارخود شیفتگی شده و به مرور با برزگتر شدن و کاهش فاکتورهای جذابیت دچار افسردگی، انزوا و در خود فرورفتگی می شوند.
والدین بدانند در قبال کودک خود مسئول هستند و باید حریم شخصی او را حفظ کنند و خواسته یا ناخواسته از کودکان پاک و معصوم خود ابزارهای نسازند و تفکر نقادانه و سواد رسانه ای خود را افزایش دهند و از خود بپرسند آیا هزینه ها و مسایل مالی و لایک و فالوورهای مجازی ارزش نابودی کوکان آنها را دارد؟
@aboutwomens