✴️ضرورت توانمندسازی معلمان✴️ 👤معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: 🔹از آنجا که آموزگاران و معلمان در ارتباطی همیشگی و تنگاتنگ با دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها هستند، ما با کمک دانشگاه فرهنگیان طرح توانمندسازی نومعلمان را آغاز کرده‌ایم تا هر معلم و آموزگاری خود یک مربی پرورشی و یک مشاور در مدرسه و کلاس خود باشد. 🔹وی اضافه کرد: معلمان و کادر مدرسه همه باید در برابر آسیب‌های اجتماعی حساس باشند، چرا که اگر این عزیزان در زمان مناسب متوجه بروز علائم مختلف در میان دانش‌آموزان شوند، به‌راحتی می‌توان از آسیب‌ها پیشگیری کرد. ما به کمک همکاران در حال برنامه‌ریزی هستیم تا معلمان را از ابعاد این آسیب‌ها آگاه و آن‌ها را در این زمینه توانمند کنیم. 🔹باقرزاده همچنین گفت: سه گانه‌ای طلایی داریم و آن تربیت در خانواده، مدرسه و رسانه است و برای پیوند این سه در حال برنامه‌ریزی هستیم. پیش از این در قالب طرح نماد در شبکه شاد چندین ساعت برای اولیا برنامه داشتیم که این امر باید توسعه یابد. 🔹معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان آغاز مسئولیتم، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را به‌عنوان استان سی و سوم در نظر گرفته و در برنامه‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنم، افزود: برای 2500 مربی پیش‌دبستانی برنامه‌های توانمندسازی نسبت به آسیب‌های اجتماعی را خواهیم داشت، و اجرای طرح توانمندسازی مربیان عزیز پیش دبستانی ادامه خواهد داشت. 🔹وی در ادامه بر استفاده از همه ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: در این چندماه که از عهده‌دار شدن مسئولیتم می‌گذرد، سیاست اصلی خود را بدینگونه اعلام کرده‌ام که در هر برنامه و طرح و جشنواره‌ای باید بین هر سه اداره‌کل هماهنگی وجود داشته باشد، برای مثال اگر برنامه قرآنی در حال اجرا است برای آن باید پیوست تربیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تعریف شود، بنابراین هرچه قدر بتوانیم اردوگاه‌ها، فضاهای پرورشی، دارالقرآن‌ها و مراکز مشاوره را تقویت کنیم، موفق‌تر خواهیم بود. 🌿✴️🌿✴️🌿 @hamkaran12