❓ در خانه وقتی
#املا میگیرم خوب پاسخ میدهد اما در مدرسه
#اشتباهات زیادی دارد چرا این گونه است؟
♨️ در ارزیابی عملکرد دانش آموز، باید
#محیط کلاس و مدرسه را که همه ی دانش آموزان در آن
#ارزیابی میشوند، مدنظر قرار داد. باید در نظر داشت که معلم ها براساس
#شیوه های ارزشیابی که مدارس از آنها میخواهند، عمل میکنند. این شیوه ها طیف گسترده ای دارد و فقط به امتحانات کتبی یا پرسیدن سوال شفاهی محدود نمیشود
💥 البته باید توجه داشت که ممکن است به دلایلی مانند
#اضطراب، عدم ارتباط خوب با معلم، کلاس و عوامل حواس پرت کننده، دانش آموز نتواند عملکرد تحصیلی مناسبی داشته باشد که
اینها را باید با معلم کلاس در میان گذاشت.
💥 از طرفی چون دانش آموز در
#خانه راحت تر است و شما هر کلمه را چند بار برایش
#تکرار میکنید و حتی با
#صداکشی او را راهنمایی میکنید ( که کاری است
#اشتباه)، خب طبیعی است که عملکرد بهتری نسبت به کلاس داشته باشد، ولی باید در نظر داشت که در هر صورت دانش آموز
#باید بتواند در همان محیط کلاس و با شرایطی که برای همه وجود دارد تواناییهای خودش را
#نشان دهد.
👌 به فرزندتان بگویید: «ببین همانطور که اینجا به خوبی املا نوشتی و دقت داشتی اگر در
#کلاس هم حواست رو جمع کنی، حتما میتوانی به خوبی املا بنویسی، هرجا که کلمه یادت نیومد جای آن را خالی بگذار و
#ادامه املا را بنویس».