ببین وبگو
دانش آموزان در هر گروه ابتدا تصوير را بررسی کنند وراجع به آن فکر کرده و گفت و گو کنند.
- سپس معلم به صورت گروهی يا فردی راجع به آن تصوير سؤال کند.
- بین تصاویر رابطه ی مفهومی وجود دارد.مفهوم هر تصویر جدای از تصاویر دیگر نیست.
- سعی شود بچه ها با جمله های کامل به سؤالات پاسخ دهند ودر برابر جمله های کامل تر، تشويق شوند.
- سوالات و پاسخ های زیر به عنوان نمونه می باشد .
لطفا کلیشه ای برخورد نکنید .
حرکت چشم از راست به چپ مورد توجه قرار گيرد.
تصوير۱: دانش آموز روی نيمکت در کلاس اجازه می گيرد. (آموزش رعايت نظم و نوبت(
تصوير۲: دانش آموز با ليوان مخصوص به خود آب می خورد. (آموزش بهداشت فردی(
تصوير۳: دانش آموز پس از خوردن آب، شير آب را می بندد. (آموزش صرفه جويی و پرهيزاز اسراف(
تصوير۴: دانش آموز اجازه می گيرد تا سر جايش بنشيند. (آموزش ادب و احترام(
گوش کن و بگو
در کلاس چه می بینی ؟ تخته سیاه - میز - نیمکت - دانش آموزان - آقا معلم - ضبط صوت - پرچم رومیزی - صندلی و...
جای تصویر امام و رهبر کجاست ؟ بالای تخته سیاه
روی ميز معلم چه چيزهايی است؟ کتاب، گلدان، ضبط صوت، پرچم و...
وسوالات دیگری که می توانید بیافزایید .
بگرد و پیدا کن
دانش آموز کلماتی را که معلم نام می برد پيدا و نشان می دهد.
کلمات اين بخش: گل، امام، گلدان، میز، دست، نیمکت ، آموزگار ، مداد
.
📌
#کانال_گام ب گام اول دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam1