✍نحوه ی بازخورد در امتحانات و تکالیف دانش آموزان ابتدایی
💥در امتحانات نباید از معیار های خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر استفاده کنید.
💫چون مانند نظام نمره دهی دانش آموزان به آن نگاه می کنند بهتر از بازخورد های زیر استفاده شود.
دانش آموز خوبم ( یا دختر و پسر خوبم ) شما موفق شده اید که ------------
باخوشحالی زیاد می گویم که شما از عهده ی-------------------
پسر خوبم شما ------------- را یاد گرفته اید .
تواناییت در ------------- بهتر شده است .
کارت نسبت به قبل بهتر شده است .
پیداست که برای این کار خیلی تلاش کرده ای .
امروز از کارت لذت بردم .
وقتی می بینم که کارت بهتر شده است ، خوشحال می شوم .
امروز موفق شدی که ----------- را به درستی انجام بدهی .
تلاشت برای انجام این کار ، ستودنی است.
✍اگر معلم قصد داشته باشد ایـن مفهوم را بـرساند کـه دانش آموز نیاز مند کمک و فعالیت خاصی است، بهتر است جملات خود را با این عبارتها آغاز کند :
نیاز مند آن است که---------------------در زمینه ی -------------به تقویت نیاز داری.
به نظر می رسد در ------------- مشکل داری.
با انجام فعالیتهای -------- در زمینه ی ------------موفق می شوی .
✍ بازخوردها باید فرد را به تلاش بیشتر وادارد ، جملاتی مانند ( توهمیشه موفق هستی ) نوعی خوش بینی بیش از حد را به وجود می آورد.
که ممکن است سطح تلاش کودک را کاهش دهد،بنابـرایـن بـازخـوردهای مثبت افراطی نقش مخربی درشخصیت کودک دارد .