✍نحوه ی بازخورد در امتحانات و تکالیف دانش آموزان ابتدایی 💥در امتحانات نباید از معیار های خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر استفاده کنید. 💫چون مانند نظام نمره دهی دانش آموزان به آن نگاه می کنند بهتر از بازخورد های زیر استفاده شود. دانش آموز خوبم ( یا دختر و پسر خوبم ) شما موفق شده اید که ------------ باخوشحالی زیاد می گویم که شما از عهده ی------------------- پسر خوبم شما -------------  را یاد گرفته اید . تواناییت در -------------  بهتر شده است . کارت نسبت به قبل بهتر شده است . پیداست که برای این کار خیلی تلاش کرده ای . امروز از کارت لذت بردم . وقتی می بینم که کارت بهتر شده است ، خوشحال می شوم . امروز موفق شدی که -----------  را به درستی انجام بدهی . تلاشت برای انجام این کار ، ستودنی است. ✍اگر معلم قصد داشته باشد ایـن مفهوم را بـرساند کـه دانش آموز نیاز مند کمک و فعالیت خاصی است، بهتر است جملات خود را با این عبارتها آغاز کند : نیاز مند آن است که---------------------در زمینه ی -------------به تقویت نیاز داری. به نظر می رسد در -------------  مشکل داری. با انجام فعالیتهای -------- در زمینه ی        ------------موفق می شوی . ✍  بازخوردها باید فرد را به تلاش بیشتر وادارد ، جملاتی مانند ( توهمیشه موفق هستی ) نوعی خوش بینی بیش از حد را به وجود می آورد. که ممکن است سطح تلاش کودک را کاهش دهد،بنابـرایـن بـازخـوردهای مثبت افراطی نقش مخربی درشخصیت کودک دارد .