هدایت شده از رحمت الله معظمی
🔴ده انگیزه و دلیل تخریب مطالبه گری و مطالبه گران در حوزه ها، از سوی برخی معممین: تذکّر: آسیب شناسی و انتقاد سازنده، غیر از تخریب است. 🔻انگیزه های تخریب کننده ها: 1⃣ با مطالبه گری، ضعف عملکرد و یا بی عملی خودشان، نمایان می شود، لذا برای پوشاندن عیب خود، شروع به تخریب می کنند. 2⃣ خودشان از مخاطبان مطالبه گری بوده اند و به دلیل نداشتن شرح صدر، مقهور قوه غضبیّه شده و خشمگین هستند و به دنبال تلافی و عقده گشایی . 3⃣ درک و تصویر درستی از رانت خواری ها و فسادها در جامعه، و مشکلات مردم ندارند و لذا احساس خطر، نمی کنند. 4⃣ در مواردی این تخریب ها، برای خوشامد اشخاصِ متنفذ یا نزدیک شدن به کانون های قدرت و ثروت است. 5⃣ در مواردی هم مشکل یا کینه شخصی، نسبت به یک یا چند نفر مطالبه گر، موجب تعمیم این مخالفت، به همگان است؛ حال چه مقصر، خود این معمم باشد چه فرد مطالبه گر، این تعمیم، خلاف احکام و اخلاق است. 6⃣ فردِ مذکور، زودباور یا توصیه پذیر بوده و سعایت و اتهام زنیِ افراد و نهادها به مطالبه گران را پذیرفته است، از طرفی افراد مطالبه گر به دلیل صراحت لهجه، منتقدان و بعضا مخالفان عنودی دارند. 7⃣ غرض این معمم، دلسوزی برای نظام اسلامی بوده ولی از طرفی اطلاع و آگاهی لازم را نسبت به ضرورت مطالبه گری ندارد و متوجه نیست ضربه به مطالبه گران، خودش مصداق تضعیف نظام است. 8⃣ خطا و اشتباه فرد یا گروهی مطالبه گر را به تمامی فعالیت های مطالبه گرانه، تعمیم می دهد. 9⃣ مطالبه گران، تلاش لازم را برای تنویر و توضیح و تبیین، در مورد این فرد، انجام نداده اند؛ لذا وی، تصویر واضحی از فعالانِ این عرصه و میدان ندارد. 🔟 به دلیل داشتن روحیّه هزینه گریز، سعی می کند با تخریب مطالبه گران، فرار به جلو کرده و خود را از دادن هزینه، حفظ کند؛ این مورد، مبتلابه است. ♦️ اما به هر دلیل و با هر غرضی، خروجی و برون دادِ تخریب مطالبه گری، به ضرر انقلاب و به سود دشمنان و ستمکاران است. ممشا و روش فقهای بزرگ ک علمای ربّانی، همواره حمایت از اقامه کنندگانِ فریضتین بوده است. ⬅️ امام راحل و امام خامنه ای نیز پیوسته جبهه مطالبه گران را با تصحیح اذهان و اصلاح عملکردها، تقویّت کرده و همه را از تخریب، بر حذر داشته اند. 💥کانال حجت الاسلام در ایتا👇👇 ----------------------- @r_moazzami ----------------------- https://eitaa.com/joinchat/3614244898Cadfb365ae0 -------------------------------------------