🔴 فرزند ارشد حجت الاسلام موسوی فرد جناب حجت الاسلام سیدمحمدجواد موسوی فرد مطلبی را درباره پرونده آشیخ محسن ریسمان سنج منتشر کرد که بعد از چندساعت بخشی از آن را اصلاح کرد(بند چهارم این مطلب)؛ با این وجود در این نوشته نکاتی را مطرح کرده که به نظرم نیاز به پاسخ است؛
🔻بخش اول:
1⃣ اولاً؛ بعید است نکات ایشان، نگاه خود حاج آقای موسوی فرد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و در اندرونی نسبت به بچه های مطالبه گر و عدالتخواه این نکات باشد! احتمالاً اینها مواضع خود آقازاده است. بنده حاضرم در هر مکان و زمانی نسبت به این نوع نگاه نسبت به جریان عدالتخواهی و بچه های مطالبه گر، با ایشان مناظره زنده داشته باشم.
2⃣ ثانیاً؛ بچه های عدالتخواه خوزستان، خود را سپر بلای نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبر حکیم انقلاب می دانند؛ جریان مختلفی در کشور، نسبت به اصل عدالت و مصادیق آن اشتراک نظر دارند که ممکن است نسبت حاکمیت دینی و جایگاه رهبری اشتراک نداشته باشند. کاملاً طبیعی است. مفهوم توحید به معنای نفی اطاعت از غیرخدا، مبارزه با ظلم، نفی ارباباً من دون الله و مبارزه با طاغوت، نابرابری و تبعیض، برای همه ادیان الهی و مکاتب و برای همه بشریت مشترک است! همه مکاتب الهی و جریانات ضدسرمایه داری در جهان، اشتراکات فراوانی در بحث رفع تبعیض، مبارزه با فقر و فساد دارند.
🔹اما در بحث اعتقاد به حاکمیت دینی و اصل ولایت فقیه و دفاع از جمهوری اسلامی و شخص رهبری عزیز، این موضع حقیر، آشیخ محسن ریسمان سنج و سایر جوانان مطالبه گر خوزستانی است.
🔸لذا پیشگویی جناب آقازاده درباره رویکرد آینده عدالتخواهان و تقابل با نظام و رهبری، یا از روی علم غیب است یا از روی تحلیل؛ بالاخره وی حق دارد مسائل را تحلیل کند. اما قضاوت بیمبنا و غیرمستند و برچسبزنی به بچههای عدالتخواه، زمینهسازی برای برخورد و حذف آنان است؛ از نظر وی، اگر برخوردی با آنان شد، حتماً حقشان است و باید پای لرزش بنشینند و حقوق شهروندی و اولیه آنها باید نقض شود و حق اعتراض هم ندارند!
🔹این برچسبزنی و غیبگویی، هم خلاف قوانین نظام جمهوری اسلامی است هم خلاف شرع اسلام است! لاقل بگذارید طرف جرم و گناهی مرتکب شود بعد مجازاتش کنید!
3⃣ ثالثاً، در بحث اینکه حرکت اجتماعی عدالتخواهی نیاز به مشورت با یک فقیه دارد حتماً همینطور است؛ ما هم در موارد گوناگون از اساتید مختلفی که به جهت علمی و فقهی و اخلاقی قوی هستند هم نسبت به گفتمان امام و رهبری اشراف دارند و هم نسبت به سرمایه داران زالوصفت مرزبندی دارند استفاده می کنیم. اگر مقصود وی روحانی و فقیه مشخصی است در استان خوزستان که ما چرا از ایشان استفاده نمی کنیم، حتماً معرفی بفرمایند! فقیه مسلم العداله ای که ایشان مدنظر دارند معرفی کنند چشم حتماً! اما عجالتاً خود ایشان توضیح دهند با کدام استاد مشورت می کنند که صدایی به مقابله با سرمایه داران زالوصفت در کشور و خوزستان ازشان بلند نمی شود ولی برای کوبیدن یک طلبه عدالتخواه دیگر صدایشان بلند شده!
4⃣ رابعاً؛ ایشان نوشتهاند که اینها نمیخواهند پای لرز خوردنِ خربزه بنشینند! ماها که سالها پای هزینههایش ایستادهایم. امام عزیز هم فرمود هرکس برای اجرای عدل قیام کرد، سیلی خورد. ما اگر آماده هزینه دادن نبودیم که سالها مثل سایرین، رها میکردیم و به دنبال زندگی شخصی خودمان میرفتیم.
🔹اما، آیا نباید تلاشی برای عدم محکومیت خود در دادگاه و رهایی از زندان کنیم؟ مثل خودشان سکوت کنیم تا بچههای عدالتخواه را یک به یک زندانی کنند؟! سکوت وی و امثالهم چه افتخاری دارد؟
🔸ما سالهاست که از رهبر انقلاب شنیدیم باید مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت حرکت کنیم؛ خودجوش و خودکار و آتش به اختیار؛ منتظر این و آن نباشیم و خود را برای زندان و تبعید و هر مجازاتی هم آماده کنیم!
🔻رهبر انقلاب در یک خرداد ۱۳۹۸ خطاب به دانشجویان میفرماید:
"آن روز -در آن سالهای مبارزه- کسی بالای سر ما نبود؛ نه حزبی بود، نه سازمانی بود، نه جمعیّتی بود؛ [تنها] امام بزرگوار بود [آن هم] در نجف یا در ترکیه. گاهی اوقات یک پیامی از امام میآمد، یک اعلامیّهای میآمد، خونی در رگهای ما به جریان میانداخت و ما را هدایت میکرد. خب موانع هم زیاد بود؛ هم کتک بود، هم زندان بود، هم موانع پولی بود، هم گرسنگی کشیدن بود، از این چیزها هم بود امّا در عین حال حرکت میکردیم، پیش میرفتیم. جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛ مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت."
🔻ادامه 👇👇