#علی_مع_الحق_و_الحق_مع_العلی
۱- حدیث غدیر که حدیث متواتر است و از جمع کثیری از صحابه روایت شده است ، و جمع بسیار زیادی از علماء فریقین به تواتر آن اعتراف کرده اند ، و از بیش از یکصد طریق از طُرُق شیعه و سنی نقل گردیده است ، و تعابیر کاملاً روشن و مضمون واضح دارد ، کنار گذاشته شد ، و یا توجیه گردید ؛ توجیهی که بطلان و بی معنا بودنش برای هرکسی معلوم است.
🔹کلام واضح نبی اکرم { صلی الله علیه و آله } در غدیر که فرمودند ؛
✨ من کنت مولاه فعلیّ مولاه ✨
چه ابهامی در بیان مقصود ، یعنی موضوع 💎ولایت💎 دارد ، و کدام بیان می تواند بهتر از این باشد؟!.
‼چگونه می شود آن را به معنایی حمل کرد که کردند؟!
و اشارتهای این کلام را صاحبان بصیرت چگونه می توانند نادیده بگیرند؟!.
💠 هرکسی بهره ای از فهم نکته ها و اشارتها داشته ، و از ذوق اسرار توحید برخوردار باشد ، از این کلام ، و از نکات و اشارات آن می فهمد آنچه باید بفهمد ، و این معنا را به وضوح برداشت کند که
✨ولایت خدای متعال در ولایت رسول اکرم { صلی الله علیه و آله } متجلّی است ، و ولایت خدا و رسول در
#ولایت مولی الموحّدین علی بن ابی طالب { صلوات الله علیه } ظاهر. ✨
🔹دقت شود🔹
💠 این کلام می گوید ، طریق عبودیت وراه
#فقر و فنا را باید با ولایت پروردگار متعال پیمود ، و ولایت پروردگار را باید در ولایت نبی اکرم و علی بن ابیطالب « صلوات الله علیهما » جویا بود.
سخن در این مقام بسیار است ، ولکن چه باید کرد که مجال ، مجال مناسب نیست.
۲- حدیث ثقلین هم با اینکه از طُرُق زیادی از فریقین نقل شده است نادیده گرفته شد.
این حدیث به وضوح گفت ؛
✨ اِنّی تارک فیکم الثقلین کتاب اللّه و عترتی اهل بیتی ، و انّهما لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ✨
💠 لکن روشن نشد چرا عترت طاهره { صلوات الله علیهم اجمعین } کنار گذاشته شدند؟!
‼ و چرا در جمله ✨و انّهما لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ✨ تامل به عمل نیامد؟!
🔹مگر این جمله نمی گوید قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شود ، و قرآن در تبیین صحیح و تفسیر درست را فقط با عترت طاهره و با اهل بیت عصمت و طهارت { صلوات الله علیهم اجمعین } می توان یافت؟!.
‼ بالاخره معلوم نگشت چرا این حدیث را مدّعیان معرفت نادیده گرفتند ، و اشارتهای راهگشای آن رانفهمیدند؟!..
این دو مورد ، یعنی حدیث غدیر و حدیث ثقلین را از باب مثال ذکر کردیم ، و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
📚 منبع ؛ کتاب رساله محبت ، صفحه ۳۵ ، حضرت استاد آیت اللّه محمد شجاعی " رضوان اللّه علیه "
@havayee_vesal