❇️ ضرورت ورود طلاب در فضای کسب و کار نوآورانه و فناورانه
🔻حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق:
◻️ روش کار در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق بدین شکل است که کسانی که ایدههای خلاقانه در عرصه فرهنگ و صنایع خلاق دارند را در فراخوانها جذب میکنیم، اگر ایده آن امکان تاب آور شدن داشته باشد و بتواند به یک خدمت یا محصول تبدیل شود، پذیرش می کنیم و فرآیندهای آموزش، مشاوره و منتورینگ و خدماتی عمومی مورد نیاز را در اختیار وی می گذاریم تا این ایده به یک شرکت خلاق و به یک محصول یا خدمت تبدیل شود و در جامعه به صورت رسمی ارائه کند.
◻️ در مرحله اول، ایده به مدل تبدیل می شود، در مرحله دوم، بیزینس پلن نوشته خواهد شد و تیم ایده به هسته فناور تبدیل می شود؛ در مرحله سوم، کسب و کار می شود که به سه دال دهلیز، درگاه و دالان می رسد.
◻️ در کنار این امر چند فعالیت دیگر هم شروع کرده ایم که آموزشهای حوزه فناوری فرهنگی از جمله آنهاست؛ به عنوان مثال، طلبه ای که در حجره است، باید وارد چنین فضای کسب و کاری شود؛ بدین منظور، یک مسیر از حجره تا غرفه را تعریف کرده و درس هایی در قالب دوره ها، وبینارها و... تدوین کرده ایم و این ها را در قالب اپلیکیشنی با عنوان «مدرسه فناوری فانوس» بارگذاری و در کافه بازار قرار دادهایم.
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه