هدایت شده از به سوی ظهور
زن، زندگی، آزادی در ساحت معرفت به نورانیّت اینکه حضرت امام خمینی قدس سره که توانست با حرف و عمل، زن را جوامع بشری و اسلامی را به سوی قلّه عزّت و افتخار و استقلال و حرّیت هدایت کند باید ریشه در آموزه های متعالی قرآن جستجو کرد، باید در فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی بررسی کرد! ایشان عزت و عظمت شخصیت والای زن را ریشه در مشیّت و تقدیرات الهی میداند که برای زن، تکویناً ترسیم و انشاء شده است و کسانی که به زن نگاه حقارت آمیز و پست و حیوامی دارند در واقع با مشیت و تقدیرات الهی مخالف اند و در مقابل یک امر محترم الهی، ایستاده اند که این مهم نشان از اوج بلاهت و جهالت و غفلت آدمی است که او را به سوی کفر و شرکت و الهاد سوق خواهد داد! این فرهنگ ناب و متعالی بار دیگر با تحقق انقلاب اسلامی ذیل پرچم توحیدی لااله الاالله بشرطه شروطهای ولایت امیرالمومنین و اولاد طاهرینش در یک مقیاس کوچک، زن را به جایگاه حقیقی خودش رساند! ولیکن امام راحل در کنار تعریف و تبیین جایگاه و منزلت زن، آنرا به شرطه شروطها عنوان نموده اند و در این خصوص میفرمایند: زن که نیمی از جامعه را تشکیل می دهد باید شخصیت خود را حفظ بکند و از آن در حین رعایت حجب، حیاء، عفّت، پاکدامنی، حریم لطف و لطافت الهیه را در کسوت یک زن تلاشگر و کوشا حفظ نماید! اسلام از زن حمایت همه جانبه میکند و اگر احکام و محدویت های ظاهریه بیشتری برای او قائل است برای مصون ماندن حریم و حرمت ظاهریه و باطنیه او(لطف و لطافت و رقّت قلبی) از نفوس خوک صفت! کفتارصفت! گرگ صفت! در امان بماند تا بتواند در امنیت و آرامش جسم و جان، روح و روان، رسالت پیامبرگونه خویش در تربیت و پرورش و تعالی خویش و نسل را به انجام برساند! امام راحل در این خصوص می فرماید: قرآن کریم انسان ساز است و زنها نیز انسان ساز، بنابراین زن مسلمان باید در ابتدا خود را برای این نقش یعنی ساخت و تربیت یک جامعۀ کوچک - خانواده خود مهیا کند، بنابراین قیمومیّت زن در حق فرزندان خود مشروط به صلاح او می باشد و صلاح زن بستگی به تقوای او دارد و تقوا جز از طریق سلوک و سیر سالم و صحیح همراه با فرهنگ انسانی به دست نمی آید، زن مسلمان پس از این شناخت می تواند به تربیت نسل آخرالزمانی منتظر برای زمینه سازان نهضت ظهور واصل شدن به خیمه مهدویت مبادرت کند. اگر به روایتی مشهور از فرمایشات امام باقر علیه السلام توجه کنیم مبنی بر اینکه؛ جابربن یزید جُعفی از آن حضرت نقل می‌کند. حضرت فرمودند: وَ یَجِیءُ وَ اللهِ الثَّلَاثَمِائَةِ وَ البِضعَةَ عَشَرَ رَجُلاً: خداوند، صاحب‌الزمان علیه السلام را زمانی که می‌آورد، سیصد و چند نفر(بِضعَةُ عَشر، سیصد و چند نفر) که اشاره به همان ۳۱۳ نفر(بِضعَةَ عَشرَ رَجُلا) با امام زمان ظهور و همراهی می‌کنند، حضرت می‌فرماید بِضعَةَ عَشر فیهِم خَمسُونَ امرَأَةً، در این ۳۱۳ نفر ۵۰ زن حضور دارند یَجتَمِعُونَ بِمَکَّةَ[۱۵] همه این ۳۱۳ نفر در مکه اجتماع می‌کنند عَلی غَیرِ میعادٍ[۱۶] حال آن‌که وعده‌ای هم نبوده و قراری هم نبوده و قدرت الهی، این ۳۱۳ نفر را در کمترین فرصت زمانی، در مکه و در جوار امام زمان حاضر می‌کند که در این روایت، امام می‌فرماید ۵۰ نفر از این ۳۱۳ نفر، خانم‌ها هستند، همچنان که احادیث دیگری هم ذکر شده که بیانگر آن است که در کنارِ امام زمان، بانوان پارسا، صالحه، عالمه و درستکاری هستند که در رسالت‌های مربوط به خودشان نقش‌آفرینی می‌کنند! انقلاب جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که با ظهور کبری آنحضرت محقق میشود در واقع بزرگترین تغییر و تحول بی نظیری است که تا قبل از آن هیچ چشمی ندیده و بر ذهن و خیال احدی خطور نکرده است! تغییر و تحول عظیم ساختاری و فراگیر و همه جانبه در تمام حوزه های فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ....در مقیاس جهانی که به سرعت مسیر صلاح، پیشرفت، ترقّی، پویایی، پیشرفت، آسایش، آرامش و سعادت مطلق را طی خواهد کرد و بشریت پیش روی خویش، دوران متفاوتی را ذیل حکومت اسلامی به رهبری جهانی آخرین حجت و ذخیره الهی، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شاهد خواهند بود. یکی از نکات بسیار برجسته و جالب اینکه ۵۰ نفر از ۳۱۳ فرماندهان لشکر آخرالزمانی آنحضرت برای انقلاب جهانی و برقراری حکومت الهی در سراسر جهان، زن ها تشکیل میدهند و این نشان از جایگاه و منزلت و نقش زن در جهت ایجاد عظیم ترین تغییر و تحول بشری در مقیاس جهانی را نشان میدهد! https://eitaa.com/dghjbbhg