انتشار مستدل تدبر درسوره مبارک فسطاط(۲۱) *ایمان به وحی کامل و ناب* 💠اگر «يُوْمِنُونَ بِمَا اُنْزِلَ اِلَيْكَ وَمَا اُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ» از شاخص‌های متقین است، وقتی «مَا اُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ» تحریف شده است، چطور می‌شود که از ما خواسته شود به چیزی که تحریف شده ایمان بیاوریم؟ 🔹جواب: قطعاً ایمان به نسخه‌ی تحریف شده مدنظر نیست، ایمان به کتاب عاری از تحریف مدنظر است. 💠سوال دوم: اگر ایمان به کتاب عاری از تحریف مدنظر است و آن کتاب در دسترس ما نیست چون کتمانش کردند، چون پنهانش کردند، پس چطور ممكن است ما به آن ایمان بیاوریم؟ 🔹جواب: قرآن مهیمن بر تمام کتب آسمانی است، هر آنچه که در کتب آسمانی قبلی از معارف قبلی از معارف وحیانی چه در حوزه‌ی اعتقادات، چه در حوزهی اخلاق، چه در حوزه‌ی رفتار وجود داشته، همه در قرآن وجود دارد و فراتر از آن و کاملتر از آن وجود دارد. لذا از نظر اینکه ما خیالمان راحت باشد چیزی از وحی را از قلم نینداخیتم همین که به قرآن ایمان بیاوریم، چون که صد آمد نود هم پیش ماست. بیشتر آن آیه ناظر به کسانی است که می‌خواهند بگویند تورات داریم، قرآن می‌خواهیم چه کنیم؟ تورات که مهیمن بر قرآن نیست. قرآن است که خدا فرموده: «مهیمن»، مهیمن یعنی هیمنه دارد به گونه‌ای که همه را در برمی‌گیرد. قرآن آن نسخه‌ی تکامل یافته‌ی وحی است. لذا ما مطمئن هستیم وقتی قرآن داریم چیزی از حقیقت از قلم نیفتاده که ما باید به آن مؤمن می‌بودیم و از آن خبر نداریم. ولی آن‌هایی که به تورات، حتی تورات تحریف نشده بخواهند اکتفا کنند، قطعاً هنوز چیزهای زیادی از حقیقت وجود دارد که آنها از آن بی‌بهره‌اند و دسترسی به آن ندارند. @heyat_quran