💠 « امام‌ جعفر صادق‌ عليه‌ السّلام‌ فرمودند: شكايت‌ خود را به‌ حقّ تعالی‌ ميبرند از همسايگان‌ خود كه‌ در حضور بهم‌ نميرسانند و نمازهاي‌ خود را در آن‌ نمي‌خوانند. خداوند به‌ وحی مي فرستد: سوگند به‌ عزّت‌ و جلال‌ خودم‌ كه‌ من‌ أبداً نماز آنان‌ را قبول‌ نمي‌كنم‌، و عدالت‌ آنها را در بين‌ مردم‌ ظاهر نمي‌سازم‌، و رحمت‌ من‌ شامل‌ حالشان‌ نخواهد شد، و هيچگاه‌ در بهشت‌ من‌ با من‌ همنشين‌ نخواهند بود.» شَكَتِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى الَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَهَا مِنْ جِيرَانِهَا فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهَا وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي لَا قَبِلْتُ لَهُمْ صَلَاةً وَاحِدَةً وَ لَا أَظْهَرْتُ لَهُمْ فِي النَّاسِ عَدَالَةً وَ لَا نَالَتْهُمْ رَحْمَتِي وَ لَا جَاوَرُونِي فِي جَنَّتِي. بحارالأنوار ج80/ ص348 ▫️◽️◻️▫️◽️◻️▫️◽️◻️▫️◽️◻️ ✅ يدل على فضل عظيم لإتيان بل على وجوبه لكن لم نر قائلا به و أما أصل الرجحان و الفضل في الجملة فهو إجماعي بل يمكن أن يعد من ضروريات الدين و ظاهر كثير من الأخبار أن الشهود للجماعة و أن التهديد في تركه لتركها. بحارالأنوار ج80/ ص348 💠رفت و آمد و حضور در دارای فضل و ارزش عظیمی است بگونه ای که برخی از بزرگان قائل به وجوب ان شده اند. علامه مجلسی (رحمة الله علیه) بعد از قائل شده به وجوب حضور در ، می گوید: رجحان و فضل حضور در مورد اجماع تمام فقها ست بلکه می توان آنرا جزء ضروریات دین دانست. بحارالأنوار ج80/ ص348