ادامه شبهه حزیزان 👆👆🔻👇👇
7. متن حدیث واضحاً میگوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران بهخلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است.
8. متأسّفانه عدّهای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را بهعنوان ماه انجام حجامت معرّفی میکنند که این هم نادرست است.
9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که بهدلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست.
10. حتّی اگر اشکال مطرحشده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویمهای نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویمهای نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، 29 خرداد و پنج تیر؛ با توجّه به این اختلافنظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد میشود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند.
11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کمخونی است، نمیتواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد بهعهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و بهاستناد احادیث مزبور نمیتوان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2