برشی از کتاب «روانشناسی شهرت»: آنچه در سدۀ بیستم پدیدار شد فرهنگ سلبریتی‌مدار بود، نه مفهوم سلبریتی. سلبریتی‌ها مدتی طولانی است که وجود داشته‌اند، اما تمرکز بر سلبریتی‌ها به‌منزلۀ یک نیروی پیشرانۀ فرهنگی و اقتصادی به‌وسیلۀ رسانه‌های جمعی، به‌خصوص رسانه‌های جمعی دیداری، پدیدار شد که عمدتاً در سدۀ بیستم و با ساخت فیلم، تلویزیون و در نهایت اینترنت در همه‌جا نفوذ کرد. تجلی‌های پیشین شهرت از زمان عکاسی، مجسمه‌سازی، جهان چاپی و دیگر شکل‌های «کندتر» رسانه‌ای وجود داشتند. 🔹 @hosin159