همه شواهد حاکی از آن است که آمریکا و اسرائیل این بار برنامه‌ریزی برای یک حمله مستقیم کلاسیک‌تر دارند و برای آن حاضر هستند هزینه های بیشتری بدهند یعنی حمله‌ای که حتی شاید شامل از دست دادن جنگنده ها و هلیکوپترهای سنگین نیز می‌شود. در داخل کشور هم می‌توانیم رد پای نفوذی های‌ دشمن را در بدنه جریان لیبرال ببینیم که کشور را به سمتی هل می‌دهند که بار دیگر غافلگیر شوند. تمام این تهدیدهای ضد جنگ و آشکارسازی هزینه های جنگ از طریق جریان لیبرال به همین دلیل است که به مقامات ایرانی بگویند اگر باز به سمت جنگ‌ بروید هزینه بسیار زیادی خواهید داد تا آنها را به تصمیم سازی تسلیمی سوق دهند و درست در زمانیکه باور کردند دادن امتیاز های زیاد به آمریکا باعث رفع خطر حمله می‌شود، ناگهان می‌بینیم که دشمن با تعداد زیادی جنگنده از آسمان وارد بخشی از حریم هوایی می‌شوند، پایگاه‌های دفاع هوایی و موشکی را تحت فشار قرار می‌دهند، سپس نیروهای زمینی نیابتی خود را به مناطق استراتژیک می‌فرستند. با وجود فعال شدن مرحله دوم کودتا در ایران شانس این رخداد به مراتب بیشتر می‌شود و چه آقایان مذاکره کنند یا نکنند بابت تصمیم اشتباه تحمیل آتش بس و مذاکرات بعدی به کشور این هزینه را خواهیم داد. دشمن امروز کاملا مشخص است که به جنگ موجودیتی خود یقین دارد و دشمنان می‌خواهند پیروزی کسب کنند، کنترل هرمز را به دست آورند و اورانیوم غنی‌شده را تصاحب کنند سپس با خیال راحت به نابودی و سوریه یا لیبی سازی ایران دست بزنند. ناآرامی در میان مردم ایران و حتی در بین نیروهای نظامی با ایجاد مشکلات معیشتی نیز با نگرانی‌های ناشی از این موضوع و تلاش جریان لیبرال تسلیمی و متحدان سیاسی اش برای کنار گذاشتن رهبری سوم از طریق حلقه های بسته تصمیم گیری سیاسی ترکیب شده و مشکل را بزرگ‌تر می‌کند و مرحله اول دردناک یک روند جنگ جدید را به وجود می‌آورد. تحلیل ویدئوی امشب کانال یوتیوب یا آپارات شهر خورشید درباره ماهیت مرحله دوم کودتا در ایران و جنس آن است.