نبویاننبویان 4 تیر 1405- مذاکره.mp3
زمان: حجم: 3.3M
⭕️ وضعیت کنونی اجرای بندهای تفاهم و مطالبه از مسوولان مذاکرات و اعضای شعام نبویان نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ۴تیر ۱۴۰۵: 🔹 «ایران در جنگ علیه آمریکا و ابرقدرت‌های دنیا پیروز شده، اما در صلح دارد پیروزی‌اش را از دست می‌دهد و آمریکا دارد پیروز می‌شود.» این تعبیر دقیق باید مبنای مطالبه جدی ما باشد. 🔸 در مسئله تنگه هرمز، هزاران بار تذکر داده شد که در متن بنویسید «با اعمال مدیریت ایران»، اما ننوشتند! متن توافق را طوری بد نوشته‌اید که زحمت سپاه قهرمان را زیاد می‌کند. سپاه نخواهد گذاشت تنگه از دست برود، اما این متن ضعیف، سپاه را وارد رویارویی با همه کرده و کشور را وارد یک جنگ دیگر خواهد کرد. 🔹 در بند ۱۱ آمده است که آمریکا متعهد است پول ما را آزاد کند؛ در متن تفاهم، طرف ما آمریکاست یا قطر؟ مذاکره‌کنندگان ما باید این را توضیح دهند. طرف ما آمریکاست و او باید پول ما را آزاد کند. پس بند آزادسازی پول‌ها اجرا نشد. 🔸 مذاکره‌کنندگان عزیز ما، اینکه قرار گذاشته‌اید هفته آینده بروید و درباره مسائل هسته‌ای و سایر بندها مذاکره کنید، برخلاف این تعهد و برخلاف شروط رهبری است و نباید بروید. 🔹 تا این موارد انجام نشده است، تیم مذاکره‌کننده نباید برود و حق ندارد برود؛ مجاز نیست که نسبت به ۹ بند دیگر وارد مذاکره شود. این کار برخلاف شروط رهبری و حتی برخلاف همین تفاهم‌نامه‌ای است که خودشان امضا کرده‌اند.