♦️
مجوز آمریکا به اسرائیل برای نقض بند نخست تفاهمنامه واشنگتن-تهران
🔸وزارت خارجه آمریکا در بیانیهای تفسیری از توافق میان لبنان و اسرائیل ارائه کرده که کاملا با اظهارات بنیامین نتانیاهو همسو است و دست رژیم را برای نقض بند نخست تفاهمنامه با ایران را باز میگذارد.
وزارت خارجه آمریکا در بیانیهای تصریح کرده است:
🔸«این توافق روندی روشن و تعریفشده برای احیای حاکمیت لبنان، خلع سلاح حزبالله و برچیدن زیرساختهای اسرائیل ایجاد میکند و به اسرائیل اجازه میدهد تا بعد از حذف تهدید علیه شهروندانش به مرزهای خودش بازگردد.»
🔸این بیانیه کاملا با اظهارات نتانیاهو همسو است که گفته عقبنشینی کامل از خاک لبنان تنها بعد از «حذف تهدید در شمال» و خلع سلاح کامل حزبالله صورت خواهد گرفت.
🔸این بیانیه نقض آشکار بند نخست یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران به شمار میرود که واشنگتن را به حفظ آتشبس در همه جبههها از جمله لبنان متعهد و ملزم میکند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
لینک ابر کانال کمیته پیگیری حقوق بازنشستگان کشور را منتشر و حمایت کنید. خادم کانال ( شاهی )
https://eitaa.com/httpshah
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷