♦️مجوز آمریکا به اسرائیل برای نقض بند نخست تفاهم‌نامه واشنگتن-تهران 🔸وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تفسیری از توافق میان لبنان و اسرائیل ارائه کرده که کاملا با اظهارات بنیامین نتانیاهو همسو است و دست رژیم را برای نقض بند نخست تفاهم‌‌نامه با ایران را باز می‌گذارد. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده است: 🔸«این توافق روندی روشن و تعریف‌شده برای احیای حاکمیت لبنان، خلع سلاح حزب‌الله و برچیدن زیرساخت‌های اسرائیل ایجاد می‌کند و به اسرائیل اجازه می‌دهد تا بعد از حذف تهدید علیه شهروندانش به مرزهای خودش بازگردد.» 🔸این بیانیه کاملا با اظهارات نتانیاهو همسو است که گفته عقب‌نشینی کامل از خاک لبنان تنها بعد از «حذف تهدید در شمال» و خلع سلاح کامل حزب‌الله صورت خواهد گرفت. 🔸این بیانیه نقض آشکار بند نخست یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران به شمار می‌رود که واشنگتن را به حفظ آتش‌بس در همه جبهه‌ها از جمله لبنان متعهد و ملزم می‌کند. ‌‌‌‌‌🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 لینک ابر کانال کمیته پیگیری حقوق بازنشستگان کشور را منتشر و حمایت کنید. خادم کانال ( شاهی ) https://eitaa.com/httpshah 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷