🔺اظهارات صریح عراقچی درخصوص مدیریت تنگه هرمز براساس یادداشت تفاهم؛ طرفها به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند *
وزیر خارجه:
🔹بر اساس یادداشت تفاهم تنگه هرمز تحت مدیریتی که ایران اتخاذ خواهد کرد ظرف مدت ۳۰ روز و بعد از رفع موانع توسط جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت قبل از جنگ خودش برمیگردد.
🔹 این ترتیبات در حال اجرا است و مسئولیت این ترتیبات با جمهوری اسلامی ایران است و هیچ نهاد دیگری یا کشور دیگری در این خصوص مسئولیتی ندارد.
🔹 بر اساس یادداشت تفاهمی که بین ایران و آمریکا امضا شده هرگونه دخالت در این امر و هرگونه تلاش برای اتخاذ ترتیبات جدید یا جداگانه نسبت به آنچه که توسط جمهوری اسلامی ایران در جریان هست تنها منجر به پیچیدهتر شدن اوضاع و تأخیر در بازگشایی تنگه هرمز خواهد شد و ضریب تنش را بالا خواهد برد.
🔹 از همه طرفها درخواست میکنم که در موضوع مدیریت تنگه هرمز و ترتیباتی که برای بازگشایی تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ میشود دخالت نکنند، به یادداشت تفاهم امضا شده پایبند باشند و اجازه ندهند که این یادداشت تفاهم از مسیر خودش خارج شود.
#خبر_فوری #مرگ_بر_آمریکا #مرگ_بر_اسرائیل
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
لینک ابر کانال کمیته پیگیری حقوق بازنشستگان کشور را منتشر و حمایت کنید. خادم کانال ( شاهی )
https://eitaa.com/httpshah
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷