طب اسلامی
🔺بازی کودکان با حیوانات اهلی بخاطرعکس العمل حیوان به احساسات کودک،نشاط آور وباعث رشد عواطف اومی شود.
💎به پویش جوجه ومرغ و بزغاله به جای عروسک برای نجات اقتصاد و محیط زیست بپیوندید اخیرا در کشور فعالیت های زیادی در باره تولید عروسک می شود مخصوصا بحث عروسک های اسلامی مطرح شده در حالیکه چیزی به نام عروسک اسلامی نداریم 1⃣- عروسک از لحاظ دینی و اعتقادی حداقل چیزی که در باره عروسک می شود گفت احتمال حرمت و کراهت است و احتمال گرایش کودک از عروسک های به اصطلاح اسلامی به عروسک های مبتذل 2⃣- عروسک و دام و ماکیان درروایات اهل بیت علیهم السلام هیچ روایتی نداریم که فرزندان اهل بیت علیهم السلام عروسک بازی کردند اما یقین داریم نکهداری ماکیان و پرندکان و حیوانات حلال گوشت نه تنها حرمت و کراهت ندارد مستحب موکد است 3⃣- عروسک و ماکیان و بره و بزغاله در سیره اهل بیت علیهم السلام در هیچ روایتی نداریم که اهل بیت علیهم السلام به کودکان خود عروسک داده باشند اما روایت داریم پیامبر صلی الله علیه و اله برای امام حسن و امام حسین علیهما السلام بره آهو گرفتند و آنها با بره اهو بازی کردند و نیز رویات داریم که امیرالمومنین علیه السلام بهترین گوشت دنیا را گوشت جوجه ای می دانند که دخترکی از زیادی غذای خودش پرورش داده 4⃣- عروسک و حیوانات در رشد خلاقیت کودک خلاقیت کودک در بازی با عروسک شکوفا نمی شوداما در بازی با جوجه ماکیان و بره و بزغاله خلاقیت کودک رشد پیدا می کند و شکوفا می شود و او را برای زندگی حقیقی آماده می کند 5⃣- عروسک و حیوانات از لحاظ آموزش کودک کودک با صدها عروسک بازی کند هیچ چیزی یاد نمی گیرد اما اگر با جوجه مرغ و بره و بزغاله بازی کند نکهداری از ماکیان و دام را به خوبی فرا خواهد گرفت و در ذهنش نهادینه می شود و در بزرگی می تواند به بهترین نحوی این حیوانات را نگهداری کند و سود اقتصادی ببرد نه اینکه حتی فارغذ التحصیل های رشته های کشاورزی و دامداری بلد نباشند کشاورزی و دامداری کنندو همه عاطل و باطل و بیکار دنبار میز بدوند کودکی که با جوجه و بره و بزغاله بازی می کند کشاورزی هم فرا می گیرد و با دان مرغ و علوفه دام آشنا می شود کودک چه بعدها مهندس و دکتر و وزیر شود با بازی با جوجه و دام در تامین غذای سالم می تواند برایش مفید باشد و چه بیکار باشد که بازهم یادگیری نکهداری ماکیان و دام برایش فایده دارد 6⃣- عروسک و حیوانات از لحاظ تحرک کودک کم تحرکی یکی از مشکلات کودکان است چون عروسک بیجان است لذا کودک در بازی با عروسک هیچ تحرکی ندارد اما بره و بزغاله و جوجه چون جاندار هستند و تحرک دارند کودک دنبال بره و بزغاله و جوحه براه می افتد 7⃣- عروسک و حیوانات حلال گوشت از لحاظ اقتصادی بدیهی است از لحاظ اقتصادی عروسک ها بی فایده هستند و مصرفی هستند مبالغ زیادی خانواده ها برای تولید عروسک باید هزینه کنند و نیز هرچند عروسک ها در داخل تولید شوند اما برای خرید مواد اولیه این عروسک ها نیاز به واردات و خروج ارز است که با سیاست اقتصاد مقاومتی مغایر است اما نگهداری و بازی کودکان با حیوانات اهلی حلال گوشت باعث کودکفایی خوانواده ها در گوشت و دام و دان و علوفه و فراورده های لبنی و.... می شود مخصوصا که پروردن حیوان اهلی در خانه به دست کودکان وباعث خواهد شد سالمترین گوشت و تخم در اختیار خانواده قرار گیردهمان طور .که در روایت امیر المومنین علیه السلام آمده است 8⃣عروسک و بره و جوجه از لحاظ تولید و اشتغال بزرگسالان برای تولید کننده عروسک اشتغال ایجاد می شود اما اشتغال مولد و تولیدی نیست و تولیدی مصرفی است وهمینطور تولید جوجه و ماکیان برای بازی کودکان اشتغال برای بزرگسالان ایحاد می کند و تولید هم واقعی است نه کاذب و مصرفی 9⃣- عروسک و حیوانات حلال گوشت و تولید زباله تر و خشک عروسک زباله ساز است و جوجه و پرندگان و بره و بزغاله نه تنها زباله ساز نیستن بلکه زباله سوز هستن و نان خشک و برنج اضافه مانده از کودکان و باقیمانده سبزیجات و.... می تواند به مصرف جوجه و بره و بزغاله برسد و زباله تر تولید نشود 🔟- عروسک و حیوانات از لحاظ زیست محیطی چون مواد تشکیل دهنده عروسک ها چه باربی و خارجی و چه عروسک به اصطلاح اسلامی همه از مواد نفتی و پلاستیکی تشکیل شده اند لذا از لحاظ زیست محیطی مقدار زیادی مواد پلاستیکی وارد محیط می شود و باعث الودگی اب و خاک و هوا می شود این مواد پلاستیکی خرد می شوند و بر اثر تابش اقتاب مواد روغنی آنها به صورت گاز الاینده وارد هوا می شود و مواد خشکش به صورت پودر با باد وارد هوا می شود و وقتی ما باید با لیوان یکبارمصرف و ظروف پلاستیکی مبارزه کنیم قطعا برای عروسک بیشتر باید مبارزه کنیم ▫️کانال طب اسلامی https://eitaa.com/joinchat/3212968118C3b810fa9c9