🔬در آزمایشی یک گروه به سینما برده شدند. قبل از تماشای فیلم هر کس حق انتخاب یک نوشیدنی از بین دو نوشیدنی موجود بر روی یک میز را داشت.🥤
🗳درصد انتخاب نوشیدنی ها تقریبا برابر بود. در فیلمی که از پرده سینما پخش شد یکی از نوشیدنی ها توسط شخصیت اصلی مصرف شد و چند جایی در تصویر حضور پیدا کرد. هر چند این حضور چندان به چشم نمی آمد و احتمالا کسی متوجه آن نشد.🔒
🚶♂پس از خروج افراد از سالن به آنها دوباره حق انتخاب قبل از تماشای فیلم داده شد. این بار نوشیدنی ای که در فیلم وجود داشت با اختلاف فاحشی بیشتر انتخاب و مصرف شد.💰
📡این آزمایش نشان داد که رسانه می تواند عمل تبلیغاتی را به صورت ناخودآگاهی بر مخاطب بگذارد. خب به جز تبلیغات نمی شود محتوای دیگری هم به مخاطب القاء کرد؟🤫
@inaghd_ir
#آی_نقد #سواد_رسانه #کوکاکولا