سهم ناچیز ایران از بازار حلال حسین رستگار، رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو: 🔹سهم ایران از برند حلال بازار تنها دو درصد است که در مقایسه با پتانسیل‌های کشور بسیار ناچیز است. کشورهای پیشرو مانند مالزی و امارات از این فرصت اقتصادی به‌ خوبی بهره برده‌اند و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم. 🔹یکی از دلایل این عقب‌ماندگی، نبود زیرساخت‌های کارآمد و فرایندهای پیچیده صدور گواهی‌نامه‌های حلال است. بازاریابی ضعیف و عدم معرفی محصولات ایرانی در سطح بین‌المللی نیز از دیگر عوامل موثر بر این موضوع است. iqna.ir/00Hnir @iqnanews