کدام معلمان در آموزش مهارتهای اجتماعی و هویتی موفقترند
مصطفی مرادی، عضو هیئت علمی گروه مبانی فلسفی اجتماعی تعلیم و تربیت دانشگاه تهران:
🔹معلم مدرسه اثرگذار نباید شغل دوم و سوم داشته باشد. معلمی باید شغل صد درصدی باشد؛ معلمی که بخواهد در خیابانها حق خود را بگیرد نمیتواند برای فرزندان این کشور به صورت شایسته خدمت کند.
🔹معلمی نیازمند روزآمدی مستمر است یعنی معلم باید به صورت دائم مطالعه کند، از آخرین دستاوردها آگاه باشد، دانش خود را روزآمد کند و دورههای کافی ببیند.
🔹مشارکتی نبودن مدیریت مدارس یکی از چالشهای بزرگ مدارس ماست. بخشنامهها حرف اول و آخر را در مدارس میزند که از بالا بهصورت متمرکز ابلاغ میشود و والدین امکان صحبت و اظهارنظر در این رابطه ندارند.
iqna.ir/00Hngv
@iqnanews