....
به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، در ابتدای نشست محمود بازاری، مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، رویداد اگروفود ترکمنستان را در ادامه رویدادهای تجاری گذشته در ترکمنستان دانست و افزود: ترکمنستان، بازاری بالقوه و مهم برای خدمات ایرانی است. ترکمنستان، کشوری با موقعیت ویژه در کریدور شمال و جنوب است که میتوان از ظرفیتهای آن برای توسعه صادرات بهره گرفت.
به گفته این مقام مسئول؛ هدف از رویداد ایران آگروفود، در گام نخست نشان دادن توانمندی ایران در زمینه صنایع غذایی و محصولات کشاورزی است و در گامهای بعدی، به نمایش گذاشتن توانایی ایران در تولید ماشینآلات صنعتی و کشاورزی است.
وی با اشاره به توان ایران در زمینه تولید غذای منطقه، خاطر نشان کرد: ایران، توانایی تولید و تامین غذای منطقه را دارد و در برنامه هفتم توسعه نیز به این مهم اشاره شده است. به نظر میرسد اگر موانع صادرات رفع شود تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه دور از انتظار نباشد.
مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در بازار ترکمنستان، نباید به صادرات مستقیم کالا اکتفا کنیم. این کشور در واقع مسیر و دروازه ورود به کشورهای حوزه اوراسیا است. پس باید از پتانسیل صادرات مجدد از این کشور بیشتر بهره بگیریم.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات B2B با مهمانان خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه، گفت: سال گذشته ایران نمایشگاهی در ترکمنستان برگزار کرد که منجر به عقد قراردادهای خوبی شد. به ....
ادامه در منبع:
https://www.irna.ir/news/85548254/