⭕️ آگهی‌های لاکچری بازرگانی/ دستمزد میلیاردی سلبریتی‌ها برای تبلیغات تلویزیونی! / قسمت اول ♨️ چندوقتی است که حضور سلبریتی‌ها در آگهی‌های بازرگانی تلویزیون پررنگ شده است. درباره دستمزد همکاری آن‌ها با محصولات تجاری، رقم‌های مختلفی مطرح می‌شود. حالا با وضعیت کرونا و محدودیت‌های تولید در حوزه سینما، احتمالا بازیگران بیشتری برای همکاری با برندهای تجاری راغب باشند. اما تولید و پخش یک آگهی بازرگانی از سیما جزییات متعددی دارد که قابل تامل است. 🔴 آتیلا پسیانی، برزو ارجمند، امیرحسین آرمان، شقایق دهقان، سیروان خسروی و اخیراً نوید محمدزاده، امین حیایی و محسن کیایی وارد عرصه تبلیغات بازرگانی شده‌اند. 💢 محسن تنابنده هم که این‌روزها درگیر کروناست، به‌زودی در این حوزه به روی آنتن سیما می‌رود. اما حضور بازیگران در آگهی‌های بازرگانی تلویزیون چه جزییات و کارکردهایی دارد؟ آیا این اتفاق برای محصولات مفید است؟ دستمزد بازیگران چقدر است؟ ⭕️ طبق اخبار غیررسمی دستمزد این بازیگران از چندصدمیلیون تومان تا چند میلیارد تومان مطرح شده است. اما آیا هزینه‌کرد این رقم‌های بالا واقعا در عمل باعث افزایش فروش محصولات می‌شوند یا صرفا راهی برای جدال تبلیغاتی صاحبان برندها باهمدیگر است؟ 🔻نکته جالب دیگر این‌جاست که برخی از سلبریتی‌هایی که امروز به واسطه تبلیغات در تلویزیون حضور دارند، برای بازی در یک سریال یا دیگر محصولات سیما موافقت نمی‌کنند. به نظر می‌رسد که امروز، درکنار بازی در فیلم و سریال‌های شبکه نمایش خانگی، بستر جدیدی برای درآمدزایی سلبریتی‌ها به وجود آمده که بسیار به‌صرفه است. آن‌ها برای بازی در یک آگهی تنها چند ساعت یا نهایتا چند روز زمان می‌گذارند اما بعضا دستمزدی برابر با حضور در یک یا چند فیلم را دریافت می‌کنند. ♨️ خانم الناز آبشاری یکی از بازیگران با سابقه حوزه تبلیغات بازرگانی تلویزیون است. او در تعداد زیادی تیزر نقش‌آفرینی کرده است. بخش‌هایی از گفت‌وگو با خانم آبشاری را در ادامه می‌خوانید. 🔸 در اوایل دهه۸۰ در چند فیلم و سریال حضور پیدا کردم و سپس مرا به شرکت‌های تبلیغاتی معرفی کردند. فقط در حدود پنج سال، نزدیک به چهارصد تیزر بازی کردم. 🔹البته آن موقع خبری از اینستاگرام نبود و ما دربین مخاطبان خیلی شناخته نمی‌شدیم. تعداد بازیگران تبلیغاتی بسیار کم بود و ما به عنوان نسل اول این جریان در تعداد زیادی از آگهی‌ها حضور پیدا می‌کردیم. 🔴 اولین دستمزدم ۳۵هزار تومان بود! 🔻 یکی از خانم‌های همکار ما بودند که بعدتر بازیگر سینما شدند. اولین دستمزد من برای یکی از محصولات معروف ۳۵هزار تومان بود. ♨️ پیشنهاد نامناسب در شبکه نمایش خانگی 💢 متاسفانه در برهه‌ای که برای تست در چند نقش در دفاتر حضور پیدا کردم یکی از تهیه‌کنندگان شبکه نمایش خانگی صحبت‌های نامناسبی داشت و من هم کلا از خیر آن کار گذشتم. البته این موضوع مربوط به چند سال پیش است. نه صنفی داریم و نه حتی بیمه هستیم ⭕️ نه صنفی داریم و نه حتی بیمه هستیم. همیشه هم می‌گفتند بازیگر تیزر که بازیگر نیست! او که کاری نمی‌کند! بعدتر کمی دستمزدها رفت بالاتر. مثلا براساس سابقه کاری سطح‌بندی شد. دستمزد ما شد بین ۴۰۰تا ۸۰۰هزار تومان! ⭕️ الان دستمزد بازیگرانی که مثل من در این کار شناخته‌شده هستند نهایتا در بهترین حالت تا یک میلیون و پانصد هزارتومان است. 🔴 جالب است خانم نیوشا ضیغمی کالسکه بچه تبلیغ می‌کند. مدتی بعد نوشابه انرژی‌زا و حالا فرش تبلیغ می‌کند. این بی‌احترامی به همکاران من است. 🔹بسیاری از تبلیغات کپی‌برداری از تبلیغات آلمانی و ترکیه‌ای است! ♨️ تا چندسال پیش برای تبلیغ یک محصول، صاحب آن به شرکت مراجعه و درخواست تولید تیزر می‌داد. اما الان شرکت‌ها هرچه که صاحب محصول بخواهد می‌سازند. 🔴 بسیاری از سناریوهایی که امروز می‌بینید سفارش صاحب محصول است که اتفاقا عمدتا از آگهی‌های محصولات خارجی کپی‌برداری شده است. بعضی از آن‌ها حتی لوکیشن و جزییات را هم از تیزرهای آلمانی و ترکیه‌ای کپی می‌کنند! ‼️سلبریتی‌ها باعث فروش بالاتر محصول نخواهد شد 🔸 به نظرم لزوما استفاده از سلبریتی‌ها باعث فروش بالاتر محصول نخواهد شد. امروز مردم نسبت به خیلی از سلبریتی‌ها نگاهی منفی دارند و خودشان را از آن‌ها دور می‌بینند. ♨️ البته امروز فقط سلبریتی‌ها نیستند، بلاگرها هم وارد عرصه تبلیغات شده‌اند. بعضا می‌شنویم برای یک استوری چند میلیون تومان دریافت می‌کنند. 🔴 فلان شرکت یک تیزر را مخصوص فضای مجازی می‌سازد و چون معذوریت‌های تلویزیون را ندارد خانمی که در آن حضور پیدا می‌کند پوشش و حجاب بازتری دارد. برای استوری‌های تبلیغاتی از ۱۵میلیون تا ۲۰۰میلیون تومان دریافت می‌کنند. @iran_onlin_ir