تیک تاک به میدان جنگ تبدیل شده است و اسثاطیل در آن عقب مانده است بیش از یک ماه از جنگ می گذرد و به نظر می رسد که هیچگاه شکاف بزرگتری در اطلاع رسانی اسقاطیل و   سراسر جهان تاکنون وجود نداشته است. رسانه های بین المللی تا حد زیادی قربانی دستکاری های حماس شده اند که با تصاویر خشن ویرانی غزه بر تبلیغات اسقاطیل غلبه کرد و ما بار دیگر شاهد جهانی هستیم که آماده پذیرش آسان روایت تهاجمی و ظالمانه بودن اسقاطیل است. جالب ترین و شاید مهم ترین نبردها بر سر روایت در این کمپین در استودیوهای کانال های خبری جهانی رخ نمی دهد. عرصه داغ دقیقاً در شبکه‌های اجتماعی است و در درجه اول برنامه Tiktok: این اولین جنگی است که در آن Tiktok دیگر یک برنامه کاربردی "برای کودکان" نیست، بلکه یک رسانه بالغ است که بسیاری از ما بیش از آنچه اعتراف می کنیم در آن گشت و گذار می کنیم و عمیقا وارد عادات مصرف شبکه های اجتماعی همه ما شده در اینجا نیز، در غیاب استراتژی مقامات دولتی، عرصه دفاع از Tiktok تقریبا به طور کامل به نفع روایت فلسطینی رها شده. اینفلوئنسرهای شبکه و کاربران پلتفرم درخواست مسدود شدن ویدیوهای تبلیغاتی به نفع اسقاطیل، کاهش قرار گرفتن در معرض محتوا و نادیده گرفتن گزارش‌های محتوای توهین‌آمیز، تحریک‌آمیز و نادرست توسط TikTok را گزارش کردند. این شواهد به داده‌های رسمی TikTok می‌پیوندد که نشان می‌دهد ویدیوهای دارای هشتگ «FREE PALESTINE» تقریباً ده برابر بیشتر از ویدیوهای دارای هشتگ «با اسقاطیل بایستید» بازدید داشته کارشناس اسقاطبلی پلتفرم و رسانه‌های اجتماعی و دانشجوی دکترای ارتباطات توضیح می‌دهد: اسقاطیلی‌ها و حامیان اسقاطیل در تیک تاک هم از نظر کمیت و هم از نظر محتوای متقابلی که روی پلتفرم بالا می‌رود در وضعیت نامناسبی قرار دارند با شروع جنگ، هزاران سازنده محتوای فلسطینی به راحتی کار خلاقانه خود را آغاز کردند. فیلترها، روندها و ویدئوهایی که پیام های فلسطین را منعکس می کنند منتشر شد محتوای ویدیوهای سربازان ممکن است برای ما، سرگرمی مثبت باشد، اما برای طرف مقابل خوراک تولید میکند، بخش‌هایی از فیلم‌های رقص سربازان، در گذرگاه‌های مرزی، پایگاه‌ها یا در غزه، به بخش‌هایی تبدیل می‌شود که در فیلم‌های طرفدار فلسطین درج می‌شود، برای آنها پیام واضح است کودکان در غزه به قتل می‌رسند و سربازان در اسقاطیل در حال رقصیدن هستند. 🇮🇷👇 @iransarafrazman