🔴 گزینش و ارزیابی دائمی معلمان برای جلوگیری از تربیت هنجارشکن
🔻در فتنه اخیر و به طور کلی در سال های گذشته مشاهده کرده ایم که برخی از معلمان موجب ایجاد انحراف
#فکری و
#عملی در دانش آموزان شدند. زیرا خودشان دارای تفکرات مسموم و رفتارهای هنجارشکن بوده اند.
🔻از طرفی، مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند:
" کاری که معلّم بر عهده گرفته ــ معلّم متعهّد ــ به نظر من مهمترین کار در کشور است؛ یعنی تربیت و تعلیم نونهالان کشور، یعنی ساختن آیندهی کشور. معلّم در واقع معمار آیندهی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید. اگر بتوانید انسان آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده، متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی تربیت کنید، بزرگترین خدمت به کشور انجام گرفته؛ یعنی واقعاً هیچ خدمت دیگری قابل مقایسهی با این نیست. "
🔻همچنین ایشان در مورد گزینش معلمان نیز فرمودند:
" شایستگیهای حرفهای معلّم و شایستگیهای عمومی معلّم هم در طول خدمت بایستی رصد بشود؛ یعنی صرفاً [رصدِ] اوّلِ کار اهمّیّت ندارد؛
#اوّلِ کار اهمّیّت دارد، لکن
#ادامه هم اهمّیّت دارد. و راهش این است که ضوابط گزینش کمرنگ نشود؛ خب یک مقداری سختیهایی دارد، گزینشهای در چهارچوب ضوابط یک مقدار سخت است، [امّا] نگذارند این سختی موجب بشود که این ضوابط کمرنگ بشود. "
https://khl.ink/f/52723
⏪ بنابراین، از موضوعات ضروری که باید آموزش و پرورش نست به آن همیشه دغدغه داشته باشد، گزینش معلمان متعهد و با تقواست. این گزینش و ارزیابی باید به صورت مستمر و پس از استخدام هم صورت بگیرد.
زیرا چه بسا برخی افراد پس از مدتی از مسیر قبلی خود برگردند و یا حتی در گزینش آنها خطایی صورت گیرد.
#کانال_توییتر_ایران_سرافراز_من_🇮🇷👇
@iransarafrazman