حاتمبخشی دولت برای مدارس غیرانتفاعی
▪️محرومیت مضاعف ۳.۵ میلیون دانشآموز
🔹سیده فاطمه حبیبی: شیوع کرونا و آموزش مجازی، مسئله نابرابری را در همه ابعاد در جامعه عیانتر کرد، و دانش آموزانی که در چنین خطری قرار داشتند، با مجازی شدن آموزش و ضرورت استفاده از ابزار هوشمند برای ادامه تحصیل، از آموزش باز ماندند.
🔹آنچنانکه برخی مقامات میگویند، ۳.۵ میلیون دانشآموز در سال تحصیلی جاری به شبکه مجازی وصل نشده و از تحصیل جا ماندهاند.
🔹از آمار همه استانها اطلاع دقیقی در دست نیست اما بنا به گفته مدیران آموزش و پرورش، ۴۰ هزار نفر در خراسان رضوی، بیش از ۸ هزار نفر در کرمان، ۴ هزار دانش آموز در خوزستان، ۲ هزار نفر در قزوین و ۲۵۰ هزار دانشآموز اتباع، نتوانستهاند در سال جاری به تحصیل ادامه دهند.
🔹گفته میشود آموزش و پرورش به بخش زیادی از این دانشآموزان دیگر دسترسی ندارد و امکان بازگرداندنشان به تحصیل بسیار کم شده است.
🔹این آمارها در حالی منتشر میشود که دولت در سال ۱۴۰۰ برای قشر برخوردار از امکانات مطلوب آموزشی ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است اما برای حل مشکلات آموزش مجازی و رسیدگی به شرایط سه و نیم میلیون دانش آموز محروم بازمانده از تحصیل کرده، برنامه متناسبی ندارد.
🔹آنچه از مجموع گفتهها و عملکرد مسئولان وزارت آموزش و پرورش به ویژه مدیران کل استانها برمیآید ظاهراً تنها اقدام این وزارتخانه استمدادگیری از خیریهها و تلاش برای هدایت نذورات مردمی به سمت تامین تبلت و گوشی هوشمند جهت استفاده کودکان محروم است!
📝متن کامل را از اینجا (
http://tn.ai/2416676) بخوانید