👈 فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مسأله محور باشند.
🔻اباذر جعفری، مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:
🔹فعالیت های فرهنگی زمانی قابل ارزیابی و تاثیر سنجی خواهند بود که مسأله محور باشند.
🔹 فعالیت های عمومی گرچه مفید است و خدمات فراوانی برای ایجاد یک جوّ فرهنگی مناسب و دینی صورت می پذیرد اما اگر بخواهیم این زحمات و خدمات مطابق با نیازها باشد، این فعالیت ها باید با محوریت "مسأله محوری" نقطه زن و در یک محدوده مشخص و قابل پایش انجام شود.
🔹پرداختن به ابعاد مختلف مسأله، نکته دیگری است که باید مورد توجه مبلغان محترم قرار گیرد؛ در حل مسأله باید یک راه حل چندجانبه مورد پیگیری قرار گیرد، مانند تبلیغ در زندان که معمولاً مبلغان برای افراد زندانی برنامه دارند، حال اینکه خانواده آن زندانی ها نیز نیازمند مباحث فرهنگی و تبلیغی می باشند.
🔹در دیداری که مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب داشتند، ایشان فرمودند: مبلغ وقتی در جایی تبلیغ می رود، باید افرادی را تربیت کند که اگر سال بعد نتوانست به آنجا برود، فعالیت های فرهنگی توسط آن فرد صورت گیرد. این سخن رهبر معظم انقلاب بر لزوم استعدادیابی و شناسایی فعالان فرهنگی به عنوان «مبلغ یار» دلالت می کند.
@ismcir