🔸وینسنت کلرک، مدیر عامل شرکت کشتیرانی مرسک: ➖ ماه های آینده برای شرکت های حمل و نقل سخت تر خواهد بود، زیرا وضعیت دریای سرخ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه دارد. ➖ کشتی‌های شرکت مرسک به حرکت خود در اطراف آفریقا ادامه می‌دهند و سفر در این مسیر طولانی‌تر شده و انتقال هر محموله به دو تا سه کشتی نیاز دارد. ➖ هر چه این بحران در دریای سرخ بیشتر طول بکشد، هزینه های ما بیشتر خواهد شد. ➖ ما هنوز نمی دانیم دقیقاً چه مقدار از این هزینه ها را می توانیم جبران کنیم و برای چه مدت می‌توانیم چنین کاری کنیم. ➖ طولانی بودن سفرهای باربری و کاهش ظرفیت باعث افزایش چشمگیر قیمت ها شده است. ➖ مرسک به کشتیرانی از طریق دریای سرخ/خلیج عدن باز نمی‌گردد، مگر زمانی که امنیت ملوانان، کشتی ها و محموله ها به طور کامل تضمین شود. @iswnews