📱آیا مفاهیم دینی در شبکه های اجتماعی در حال کاهش است؟
🔹با بررسی و آنالیز بیش از ۵۰۰ میلیون توییت، ۴۰۰ میلیون پست عمومی اینستاگرام و بیش از ۵۰۰ میلیون پست کانالهای تلگرام، پستهایی که مرتبط با مفاهیم دینی بوده استخراج و از نظر آماری تحلیل شده است.
🔹بر اساس این تحلیل کلانداده، «۱۰ تا ۱۵ درصد» محتواهای منتشرشده در یک سال گذشته، مرتبط با مفاهیم دینی است. مفاهیم مرتبط با «خدا»، «اهلبیت» و همچنین «عبادات» و «شهادت» بیشترین محتواهای دینی را به خود اختصاص دادهاند.
🔹در بعضی از مفاهیم و موضوعات مانند اهلبیت به ویژه اربعین، محتواهای تولید شده در امسال در مقایسه با سال قبل با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است.
@jaarchi